1. Žene u kockarnici – Samo kuću čuvaj!
  2. Strah i bijeda Trećeg rajha (SARTR)
  3. Zašto žene padaju na loše dečke?
  4. Uspješna mama i eko projekat
  5. Mrzimljupci
  6. Održan 8. memorijalni odbojkaški turnir “Bihać 2011”
  7. Šok na Bilinom polju: Ibišević dvaput propustio matirati Portugal
  8. BiH teško poražena u Lisabonu: Portugal ubjedljivom pobjedom odlazi na EURO 2012
  9. Parker i Batum odveli Francusku u finale
  10. Should I stay or should I go?
  11. Pobjednici 34. Kazališnih igara u Jajcu
  12. Razbijač Ralf – Wreck it Ralph
  13. Teferič koji ne prestaje
  14. Alex Cross
  15. Skyfall
  16. U Zvorniku ja sam ostavio svoje srce
  17. (Klinička) Smrt jednog konFLJutera
  18. Httpool Online Advertising
  19. DVB-s očima ovisnika
  20. The Chosen One
  21. City break: Amsterdam
  22. Legenda o padu Troje
  23. Sjeverna Baskija
  24. Bacajà: mjesto gdje je komedija dell’arte ponovo oživjela!
  25. Gdje provesti najluđu noć? – U Istanbul uz trbušne plesačice
  26. Bellagio- omiljena destinacija visoke aristokracije
  27. Naš BOT na naličju mjesta
  28. Ljepota dolazi iz frižidera!
  29. Mini vodič kroz svijet vjenčanica
  30. Kako da vaš komp posluži u prehrambene svrhe
  31. Dragan Marinković Maca: Nisam glup čovjek
  32. Zelenooka romantičarka
  33. Almir Kurt: Sin je najbolji saradnik na svijetu!
  34. Halali nam Zuko!
  35. Sarajevo, Mevlid, Amerika, Sarajevo
  36. Razgovor trojice
  37. Prosjak i gospodin
  38. Kids Land mame i njihove djevojčice
  39. Kokuz
  40. Glas Naroda
  41. Istina
  42. Tužilaštvo BiH : INSTITUCIJA KOJE VIŠE NEMA !
  43. Između osobnog, lokalnog i globalnog
  44. Čudna jada od betonskog grada
  45. Homo homini lupus est ili kratka crtica o nama
  46. Pravda za očeve
  47. Žene zbog predrasuda manjina među inženjerima
  48. Parkovi – pluća demokratije
  49. Grad ili opština, pitanje je sad
  50. Muzika i umjetnost kao refleksija politike
  51. DOPLER: pomak ka prirodi!
  52. Rusi dolaze: Donose li dobre namjere?
pon, mar 25, 2019
  1. Žene u kockarnici – Samo kuću čuvaj!
  2. Strah i bijeda Trećeg rajha (SARTR)
  3. Zašto žene padaju na loše dečke?
  4. Uspješna mama i eko projekat
  5. Mrzimljupci
  6. Održan 8. memorijalni odbojkaški turnir “Bihać 2011”
  7. Šok na Bilinom polju: Ibišević dvaput propustio matirati Portugal
  8. BiH teško poražena u Lisabonu: Portugal ubjedljivom pobjedom odlazi na EURO 2012
  9. Parker i Batum odveli Francusku u finale
  10. Should I stay or should I go?
  11. Pobjednici 34. Kazališnih igara u Jajcu
  12. Razbijač Ralf – Wreck it Ralph
  13. Teferič koji ne prestaje
  14. Alex Cross
  15. Skyfall
  16. U Zvorniku ja sam ostavio svoje srce
  17. (Klinička) Smrt jednog konFLJutera
  18. Httpool Online Advertising
  19. DVB-s očima ovisnika
  20. The Chosen One
  21. City break: Amsterdam
  22. Legenda o padu Troje
  23. Sjeverna Baskija
  24. Bacajà: mjesto gdje je komedija dell’arte ponovo oživjela!
  25. Gdje provesti najluđu noć? – U Istanbul uz trbušne plesačice
  26. Bellagio- omiljena destinacija visoke aristokracije
  27. Naš BOT na naličju mjesta
  28. Ljepota dolazi iz frižidera!
  29. Mini vodič kroz svijet vjenčanica
  30. Kako da vaš komp posluži u prehrambene svrhe
  31. Dragan Marinković Maca: Nisam glup čovjek
  32. Zelenooka romantičarka
  33. Almir Kurt: Sin je najbolji saradnik na svijetu!
  34. Halali nam Zuko!
  35. Sarajevo, Mevlid, Amerika, Sarajevo
  36. Razgovor trojice
  37. Prosjak i gospodin
  38. Kids Land mame i njihove djevojčice
  39. Kokuz
  40. Glas Naroda
  41. Istina
  42. Tužilaštvo BiH : INSTITUCIJA KOJE VIŠE NEMA !
  43. Između osobnog, lokalnog i globalnog
  44. Čudna jada od betonskog grada
  45. Homo homini lupus est ili kratka crtica o nama
  46. Pravda za očeve
  47. Žene zbog predrasuda manjina među inženjerima
  48. Parkovi – pluća demokratije
  49. Grad ili opština, pitanje je sad
  50. Muzika i umjetnost kao refleksija politike
  51. DOPLER: pomak ka prirodi!
  52. Rusi dolaze: Donose li dobre namjere?

Predstava ‘U Zvorniku ja sam ostavio svoje srce’ po drami Abdulaha Sidrana, a u režiji Sulejmana Kupusovića premijerno je prikazana 21.11.2012. u Kamernom teatru 55, i nimalo iznenađujuće izazvala je veliku pažnju publike. Postoje najmanje dva razloga tome. Jedan je što su i Sidran i Kupusović dobro poznata imena, ljudi koji su decenijama uspješni (manje ili više) u poslu koji rade, samim tim su i medijski zanimljivi, pa se o ovoj predstavi pričalo više nego što je to kod nas običaj da se (na bilo koji način) govori o pozorištu. Drugi razlog je što je se ova drama bavi zadnjim ratom, koji je, kako se još jednom potvrdilo, i nakon 17 godina od njegovog završetka ljudima jako važan. Rat je tema o kojoj se kod nas može uvijek govoriti, ne treba nikakav poseban povod, upotrijebite rat i ratne patnje u teatru i dobićete punu salu, i to sa uplakanim gospođama u prvim redovima. Puno pozorište, puno emocija, no, da li uspješna predstava?

Sidranova drama je smještena u Zvornik, u vrijeme pred sami početak rata u tom gradu. Hajrudin Pešto – Rudo (Emir Hadžihafizbegović) je nastavnik muzičkog, rođen u Zvorniku, zanesenjak koji sanja da napiše simfoniju o Drini po uzoru na Smetaninu ‘Vltavu’. Živi i radi u Sarajevu, ne čita novine, ne zanima ga politika, samo želi da radi svoj posao. On se nakon dugo vremena nađe u rodnom gradu i odsjeda u hotelu u kojem od početka stvari ne štimaju (ne valjaju ‘pipe’ u kupatilu, krevet naopako okrenut itd.). Kako siže odmiče posmatramo transformaciju Nikole (Muhamed Hadžović), direktora hotela, u četničkog vojvodu, konobara Batka (Sabit Sejdinović) u ‘solidnog četnika’. U njihovim rukama Rudo, naivno, biva zarobljen. Mogućnosti da se izvuče iz te situacije se smanjuju, prvo kada se ispostavi da je kapetan JNA Simić (Amar Selimović) ništa manje četnik nego vojvoda Nikola, a onda potpuno nestaju nakon što pred njegovim očima Batko ubije ‘titovog’ generala Kardelja (Dragan Jovičić) što je simbolično ubijanje Jugoslavije i ideje ‘bratstva i jedinstva’ te Rudina smrtna presuda.

Kada se radi o uvjerljivosti prikazanih likova, čini se da je glumcima odmoglo, pretpostavljam rediteljevo, insistiranje na tjelesnom, što ne bi bio problem da se radi o komediji. To se naročito odnosi na lik Žileta (Admir Glamočak) koji i u dramskom tekstu jeste pijanac, ali ne u tolikoj mjeri da se u potpunosti pretvori u svoje pijanstvo, što se u ovoj inscenaciji dogodilo. Apsurdne količine vina koje Žile ispija na sceni, uništavaju gotovo svaku mogućnost uspostavljanja uvjerljivog odnosa između njega i Rude, jer se nužno postavlja pitanje šta to motiviše Rudu da sa njim provodi vrijeme, dopušta mu boravak u svojoj hotelskoj sobi, i što je najvažnije, priča mu o svojoj intimi? Drama zahtijeva ravnopravne likove koji međusobno komuniciraju i tako grade jedan drugog, a trijezan i potpuno pijan čovjek to nikako ne mogu biti. I lik Vere (Sabina Bambur) ispašta zbog ovog problema između odnosa Rude i Žileta, jer je na scenu posredno dovodi ovaj drugi, no zahvaljujući dobroj glumi uspjeva se uspostaviti balans među likovima. U cjelini gledano, glumci su uspiješno iznijeli svoje likove, onoliko koliko im je reditelj to dopustio.

S obzirom da je komad postavljen u Kamernom teatru, bez korištenja proscenijuma, dakle, na scenu koja nije scena kutija već ona koju francuzi nazivaju scene ouverte (engl. thrust stage), što podrazumijeva igranje neposredno pred publikom i među publikom, bez rampe, bilo je jako važno dobro organizovati scenski prostor. To je urađeno prilično uspješno, sa scenskim elementima kojih ima taman koliko treba, francuski krevet, stol i fotelje su dovoljne za hotelsku sobu u kojoj se odvija veći dio predstave. Na stražnji (i jedini) zid scene, postavljen je noćni ormarić i iznad njega prozor koji jako dobro funkcionira jer se, zapravo, na taj način scena širi na ono što se kroz prozor vidi, a to je rikvand koji na različite načine predstavlja Drinu (platno obojeno u plavo ili doslovno prikazivanje snimaka rijeke). Međutim, problem s ovakvim rješenjem je to što je rijeka Drina ipak posredovana (platnom i projektorom) dok bi njeno konkretno prisustvo u scenskom prostoru dalo mogućnost uspostavljanja nje kao puno efektnijeg simboličkog okvira predstave. Sa ovakvim prostorom hotelske sobe se jako dobro komentira drugi predstavljeni prostor – prostorija za mučenje u kojoj metalna mreža, za koju je svezan Rudo, blokira spomenuti pogled kroz prozor, pogled na Drinu.

Ako prihvatimo to da teatar računa na publiku koja ima sposobnost imaginacije, onda s pravom možemo dovesti u pitanje potrebu za bukvaliziranjem, što je u ovoj predstavi naročit problem kada se radi o korištenim rekvizitima. Čini se da je reditelj imao problem sa povjerenjem u publiku i strah da ona neće moći shvatiti da Vera jede šopsku salatu i medaljone ako ih ona zaista ne pojede na sceni, kao i to da je Žile pijanac dok ne popije nekoliko litara miješajući sadržaje boca ‘Smederevskog belog’ i ‘Knjaza Miloša’.

I na kraju, ne može se zaobići pitanje, u najmanju ruku, umjesnosti korištenja gasnih pištolja nekoliko desetaka centimetara od publike, pogotovo ako pretpostavimo da je toj publici skoro četiri godine pucnjave u opkoljenom gradu i više nego dovoljno za cijeli život.

(Napomena: kritika je napisana prema izvođenju na II reprizi.)

Premijera: 21.11. 2012.

Popularno

TAGS

Archivies

Popularno

TAGS

Archivies