1. Onako kako jeste i onako kako bi trebalo biti
  2. U korak s vremenom
  3. SecuriTeam
  4. Nikad od mene zavodnice ili kako ‘kupiti’ ljepotu
  5. Bihaćka grupa NO ONE`S EVER: Ostvarenje grunge muzičkog sna i najava dokumentarca
  6. Prirodna kozmetika – Istine i zablude
  7. Ženska ljepota
  8. NICHIM IZAZVAN: Kod žena me odbije nedostatak ambicije ili ambicija bez pokrića
  9. Hardware, Mreža i Redundacija
  10. Video nadzor
  11. Sedam važnih razgovora koje morate obaviti prije braka
  12. Dadilja u vašem domu
  13. To je moj grad
  14. Betonske kanalice HAURATON
  15. Svjetlana
  16. Jesu li za seks potrebne emocije, muškarci ili vibrator?
  17. Smijte se, sebi se smijete
  18. Ljude je potrebno ne samo slušati već ih i čuti!
  19. Sumatra – vremeplovna lađa
  20. Sex
  21. Branislav Nušić, Ožalošćena porodica (NP Sarajevo)
  22. Naličje i naslijeđe porodičnog života
  23. Smisao postojanosti
  24. Politika privatnosti – Httpool Online Advertising
  25. Mirisni tragovi jeseni
  26. Žene u kockarnici – Samo kuću čuvaj!
  27. Strah i bijeda Trećeg rajha (SARTR)
  28. Zašto žene padaju na loše dečke?
  29. Uspješna mama i eko projekat
  30. Mrzimljupci
  31. Održan 8. memorijalni odbojkaški turnir “Bihać 2011”
  32. Šok na Bilinom polju: Ibišević dvaput propustio matirati Portugal
  33. BiH teško poražena u Lisabonu: Portugal ubjedljivom pobjedom odlazi na EURO 2012
  34. Parker i Batum odveli Francusku u finale
  35. Should I stay or should I go?
  36. Pobjednici 34. Kazališnih igara u Jajcu
  37. Razbijač Ralf – Wreck it Ralph
  38. Teferič koji ne prestaje
  39. Alex Cross
  40. Skyfall
  41. U Zvorniku ja sam ostavio svoje srce
  42. (Klinička) Smrt jednog konFLJutera
  43. Httpool Online Advertising
  44. DVB-s očima ovisnika
  45. The Chosen One
  46. City break: Amsterdam
  47. Legenda o padu Troje
  48. Sjeverna Baskija
  49. Bacajà: mjesto gdje je komedija dell’arte ponovo oživjela!
  50. Gdje provesti najluđu noć? – U Istanbul uz trbušne plesačice
  51. Bellagio- omiljena destinacija visoke aristokracije
  52. Naš BOT na naličju mjesta
  53. Ljepota dolazi iz frižidera!
  54. Mini vodič kroz svijet vjenčanica
  55. Kako da vaš komp posluži u prehrambene svrhe
  56. Dragan Marinković Maca: Nisam glup čovjek
  57. Zelenooka romantičarka
  58. Almir Kurt: Sin je najbolji saradnik na svijetu!
  59. Halali nam Zuko!
  60. Sarajevo, Mevlid, Amerika, Sarajevo
  61. Razgovor trojice
  62. Prosjak i gospodin
  63. Kids Land mame i njihove djevojčice
  64. Kokuz
  65. Glas Naroda
  66. Istina
  67. Tužilaštvo BiH : INSTITUCIJA KOJE VIŠE NEMA !
  68. Između osobnog, lokalnog i globalnog
  69. Čudna jada od betonskog grada
  70. Homo homini lupus est ili kratka crtica o nama
  71. Pravda za očeve
  72. Žene zbog predrasuda manjina među inženjerima
  73. Parkovi – pluća demokratije
  74. Grad ili opština, pitanje je sad
  75. Muzika i umjetnost kao refleksija politike
  76. DOPLER: pomak ka prirodi!
  77. Rusi dolaze: Donose li dobre namjere?
čet, okt 17, 2019
  1. Onako kako jeste i onako kako bi trebalo biti
  2. U korak s vremenom
  3. SecuriTeam
  4. Nikad od mene zavodnice ili kako ‘kupiti’ ljepotu
  5. Bihaćka grupa NO ONE`S EVER: Ostvarenje grunge muzičkog sna i najava dokumentarca
  6. Prirodna kozmetika – Istine i zablude
  7. Ženska ljepota
  8. NICHIM IZAZVAN: Kod žena me odbije nedostatak ambicije ili ambicija bez pokrića
  9. Hardware, Mreža i Redundacija
  10. Video nadzor
  11. Sedam važnih razgovora koje morate obaviti prije braka
  12. Dadilja u vašem domu
  13. To je moj grad
  14. Betonske kanalice HAURATON
  15. Svjetlana
  16. Jesu li za seks potrebne emocije, muškarci ili vibrator?
  17. Smijte se, sebi se smijete
  18. Ljude je potrebno ne samo slušati već ih i čuti!
  19. Sumatra – vremeplovna lađa
  20. Sex
  21. Branislav Nušić, Ožalošćena porodica (NP Sarajevo)
  22. Naličje i naslijeđe porodičnog života
  23. Smisao postojanosti
  24. Politika privatnosti – Httpool Online Advertising
  25. Mirisni tragovi jeseni
  26. Žene u kockarnici – Samo kuću čuvaj!
  27. Strah i bijeda Trećeg rajha (SARTR)
  28. Zašto žene padaju na loše dečke?
  29. Uspješna mama i eko projekat
  30. Mrzimljupci
  31. Održan 8. memorijalni odbojkaški turnir “Bihać 2011”
  32. Šok na Bilinom polju: Ibišević dvaput propustio matirati Portugal
  33. BiH teško poražena u Lisabonu: Portugal ubjedljivom pobjedom odlazi na EURO 2012
  34. Parker i Batum odveli Francusku u finale
  35. Should I stay or should I go?
  36. Pobjednici 34. Kazališnih igara u Jajcu
  37. Razbijač Ralf – Wreck it Ralph
  38. Teferič koji ne prestaje
  39. Alex Cross
  40. Skyfall
  41. U Zvorniku ja sam ostavio svoje srce
  42. (Klinička) Smrt jednog konFLJutera
  43. Httpool Online Advertising
  44. DVB-s očima ovisnika
  45. The Chosen One
  46. City break: Amsterdam
  47. Legenda o padu Troje
  48. Sjeverna Baskija
  49. Bacajà: mjesto gdje je komedija dell’arte ponovo oživjela!
  50. Gdje provesti najluđu noć? – U Istanbul uz trbušne plesačice
  51. Bellagio- omiljena destinacija visoke aristokracije
  52. Naš BOT na naličju mjesta
  53. Ljepota dolazi iz frižidera!
  54. Mini vodič kroz svijet vjenčanica
  55. Kako da vaš komp posluži u prehrambene svrhe
  56. Dragan Marinković Maca: Nisam glup čovjek
  57. Zelenooka romantičarka
  58. Almir Kurt: Sin je najbolji saradnik na svijetu!
  59. Halali nam Zuko!
  60. Sarajevo, Mevlid, Amerika, Sarajevo
  61. Razgovor trojice
  62. Prosjak i gospodin
  63. Kids Land mame i njihove djevojčice
  64. Kokuz
  65. Glas Naroda
  66. Istina
  67. Tužilaštvo BiH : INSTITUCIJA KOJE VIŠE NEMA !
  68. Između osobnog, lokalnog i globalnog
  69. Čudna jada od betonskog grada
  70. Homo homini lupus est ili kratka crtica o nama
  71. Pravda za očeve
  72. Žene zbog predrasuda manjina među inženjerima
  73. Parkovi – pluća demokratije
  74. Grad ili opština, pitanje je sad
  75. Muzika i umjetnost kao refleksija politike
  76. DOPLER: pomak ka prirodi!
  77. Rusi dolaze: Donose li dobre namjere?

(Aleš Čar: O podnošljivosti, V.B.Z. Zagreb, 2015. godina)

Nakon objavljivanja prvih deset knjiga VBZ-ove biblioteke Europom u trideset knjiga, s najviše oduševljena dočekana je knjiga O podnošljivosti slovenačkog pisca Aleša Čara u prevodu Jagne Pogačnik.

Roman O podnošljivosti govori o trima generacijama jedne slovenačke porodice. Teme ovoga romana usko su povezane, pri čemu svaka polazi od kompleksnosti porodičnog sukoba i porodice kao mjesta identiteta. Roman se bavi porodičnim tajnama i sukobima, incestom, ratnim traumama, zamršenim porodičnim odnosima. Porodični život, koji povremeno postaje pozornicom za likove i njihove sukobe, prostor je pripovijedanja koji će prikazati najmučnije tajne unutarporodičnih odnosa koje sačinjavaju tematksu vezu romana, te će porodična pozornica postati i mjesto višeglasja. Taj prostor ne samo da će poslužiti kao pozornica za vidljivost i razvoj likova, nego će njihov nastup uspjeti prikazati naličje porodičnog života u fragmentima. Radnja romana smještena je u 20. stoljeće, a likovi romana ili su sudionici događaja koji su obilježili to vremensko razdoblje ili su njima pogođeni. Porodični sukob iz prošlosti, motivirat će likove da krenu na emotivno putovanje od porodičnih podruma, grobnica, do spoznaja; od traganja do gubljenja, putovanje do krajnje podnošljivosti i destruktivnosti.

Je li uspio zadržati u sebi svoj obiteljski podrum (…)? Koliko se to dugo može podnositi?

Pripovjedač romana je najmlađi unuk Staroga Oca, glas treće i najmlađe generacije porodice i uopće jedini glas u romanu koji svoj narativni prostor i glas posuđuje ostalim likovima. Bilo da izgovara njihove riječi, bilo da čita njihove zapise, on nikada ne napušta svoju ulogu. Izabravši mladog, buntovnog, ali i socijalno osjetljivog pripovjedača, Čar je ispričao vrlo bučnu, neposrednu porodičnu priču. Izvrsna pripovjedna tehnika Aleša Čara koja u ovom romanu objedinjuje prozne i dramske elemente, intradijegetski i sveznajući pripovjedač koji je i glas drugoga i fokalizator, pa ga doživljavamo ne samo kao lika nego i vjerodostojsnog bilježnika porodične prošlosti i buduće tragedije, omogućuju nam da kroz pukotine u strukturi ovu porodicu posmatramo u naličju, odnosno da utonemo u njenu najosjetljiviju i najintimniju dubinu. Po uzoru na dramske tekstove, roman započinje prologom.

U obitelji je bilo mirno. Kostimi za uloge majki, očeva, kćeri i sinova visjeli su na jablanu ispred kuće i čekali lošija vremena. Postoje trenuci neke blizine, kada težina domaćeg terena mijenja agregatno stanje i postaje lakoća. Kad čovjek jednostavno može izreći više.

Osim što u ovom romanu nije moguće jasno odrediti glavne i sporedne likove, nije moguće povući ni jasnu granicu tamo gdje lik prestaje biti likom književnog djela, već prerasta u dramsku ulogu.

Sporedni likovi (likovi koji nisu članovi uže porodice) tako u ovome romanu doživljavaju najapsurdnije smrti koje nadilaze sam život, dok glavni likovi (akteri porodične drame) vrlo često izlaze iz svojih uloga i oblače kostime za lošija vremena. Glavni likovi prerastaju svoje uloge i tu započinje njihova tragičnost, tu započinje sukob.

Nakon što su posljednji put članovi porodice pozirali za porodičnu fotografiju, na kraju romana, obitelj se oslobađa odveć labavih stubova koji su je sačinjavali te na ruševinama porodičnog doma iščezavaju i brišu granice doma, obitelji, izmiče život, a sukob iako je fizički otklonjen, nije riješen. Pripovjedač u epilogu spoznaje da je nužno otkopati i grobove, druge opet zakopati, kako bismo zavirili duboko u sebe i pronašli mir. Traumatična su oba svijeta: i onaj vanjski i onaj porodični- intimni i javni.

Pisan jezgrovito, jednostavne sintakse, ovaj roman na momente je izuzetno vedar, ali je odmah potom bolno mračan i težak. Roman nam govori da su nemoć i ljubav jednine stvari obiteljskog naslijeđa. Ljubav od koje smo potekli i nemoć da se odupremo onome vanjskom i javnom. Ovaj roman govori i o traumama koje ne može ni vrijeme zaliječiti, a koje ni smrt ne može ponijeti sa sobom, sukobima u kojima nema pobjednika, samo poraženi i njihova djeca. Ne libi se Čar pisati direktno, otvoreno o temama koje vrlo često ostanu iza zatvorenih porodičnih domova. Život nam ostaje kao porodično naslijeđe da ga podnosimo i (p)otkopavamo, a pomak ključnog naglaska u cjelokupnoj životnoj dramaturgiji najveća je moguća ljudska stvar.

Povezani tekstovi:

Popularno

TAGS

Archivies

Popularno

TAGS

Archivies