1. Betonske kanalice HAURATON
  2. Svjetlana
  3. Jesu li za seks potrebne emocije, muškarci ili vibrator?
  4. Smijte se, sebi se smijete
  5. Ljude je potrebno ne samo slušati već ih i čuti!
  6. Sumatra – vremeplovna lađa
  7. Sex
  8. Branislav Nušić, Ožalošćena porodica (NP Sarajevo)
  9. Naličje i naslijeđe porodičnog života
  10. Smisao postojanosti
  11. Politika privatnosti – Httpool Online Advertising
  12. Mirisni tragovi jeseni
  13. Žene u kockarnici – Samo kuću čuvaj!
  14. Strah i bijeda Trećeg rajha (SARTR)
  15. Zašto žene padaju na loše dečke?
  16. Uspješna mama i eko projekat
  17. Mrzimljupci
  18. Održan 8. memorijalni odbojkaški turnir “Bihać 2011”
  19. Šok na Bilinom polju: Ibišević dvaput propustio matirati Portugal
  20. BiH teško poražena u Lisabonu: Portugal ubjedljivom pobjedom odlazi na EURO 2012
  21. Parker i Batum odveli Francusku u finale
  22. Should I stay or should I go?
  23. Pobjednici 34. Kazališnih igara u Jajcu
  24. Razbijač Ralf – Wreck it Ralph
  25. Teferič koji ne prestaje
  26. Alex Cross
  27. Skyfall
  28. U Zvorniku ja sam ostavio svoje srce
  29. (Klinička) Smrt jednog konFLJutera
  30. Httpool Online Advertising
  31. DVB-s očima ovisnika
  32. The Chosen One
  33. City break: Amsterdam
  34. Legenda o padu Troje
  35. Sjeverna Baskija
  36. Bacajà: mjesto gdje je komedija dell’arte ponovo oživjela!
  37. Gdje provesti najluđu noć? – U Istanbul uz trbušne plesačice
  38. Bellagio- omiljena destinacija visoke aristokracije
  39. Naš BOT na naličju mjesta
  40. Ljepota dolazi iz frižidera!
  41. Mini vodič kroz svijet vjenčanica
  42. Kako da vaš komp posluži u prehrambene svrhe
  43. Dragan Marinković Maca: Nisam glup čovjek
  44. Zelenooka romantičarka
  45. Almir Kurt: Sin je najbolji saradnik na svijetu!
  46. Halali nam Zuko!
  47. Sarajevo, Mevlid, Amerika, Sarajevo
  48. Razgovor trojice
  49. Prosjak i gospodin
  50. Kids Land mame i njihove djevojčice
  51. Kokuz
  52. Glas Naroda
  53. Istina
  54. Tužilaštvo BiH : INSTITUCIJA KOJE VIŠE NEMA !
  55. Između osobnog, lokalnog i globalnog
  56. Čudna jada od betonskog grada
  57. Homo homini lupus est ili kratka crtica o nama
  58. Pravda za očeve
  59. Žene zbog predrasuda manjina među inženjerima
  60. Parkovi – pluća demokratije
  61. Grad ili opština, pitanje je sad
  62. Muzika i umjetnost kao refleksija politike
  63. DOPLER: pomak ka prirodi!
  64. Rusi dolaze: Donose li dobre namjere?
sri, jul 17, 2019
  1. Betonske kanalice HAURATON
  2. Svjetlana
  3. Jesu li za seks potrebne emocije, muškarci ili vibrator?
  4. Smijte se, sebi se smijete
  5. Ljude je potrebno ne samo slušati već ih i čuti!
  6. Sumatra – vremeplovna lađa
  7. Sex
  8. Branislav Nušić, Ožalošćena porodica (NP Sarajevo)
  9. Naličje i naslijeđe porodičnog života
  10. Smisao postojanosti
  11. Politika privatnosti – Httpool Online Advertising
  12. Mirisni tragovi jeseni
  13. Žene u kockarnici – Samo kuću čuvaj!
  14. Strah i bijeda Trećeg rajha (SARTR)
  15. Zašto žene padaju na loše dečke?
  16. Uspješna mama i eko projekat
  17. Mrzimljupci
  18. Održan 8. memorijalni odbojkaški turnir “Bihać 2011”
  19. Šok na Bilinom polju: Ibišević dvaput propustio matirati Portugal
  20. BiH teško poražena u Lisabonu: Portugal ubjedljivom pobjedom odlazi na EURO 2012
  21. Parker i Batum odveli Francusku u finale
  22. Should I stay or should I go?
  23. Pobjednici 34. Kazališnih igara u Jajcu
  24. Razbijač Ralf – Wreck it Ralph
  25. Teferič koji ne prestaje
  26. Alex Cross
  27. Skyfall
  28. U Zvorniku ja sam ostavio svoje srce
  29. (Klinička) Smrt jednog konFLJutera
  30. Httpool Online Advertising
  31. DVB-s očima ovisnika
  32. The Chosen One
  33. City break: Amsterdam
  34. Legenda o padu Troje
  35. Sjeverna Baskija
  36. Bacajà: mjesto gdje je komedija dell’arte ponovo oživjela!
  37. Gdje provesti najluđu noć? – U Istanbul uz trbušne plesačice
  38. Bellagio- omiljena destinacija visoke aristokracije
  39. Naš BOT na naličju mjesta
  40. Ljepota dolazi iz frižidera!
  41. Mini vodič kroz svijet vjenčanica
  42. Kako da vaš komp posluži u prehrambene svrhe
  43. Dragan Marinković Maca: Nisam glup čovjek
  44. Zelenooka romantičarka
  45. Almir Kurt: Sin je najbolji saradnik na svijetu!
  46. Halali nam Zuko!
  47. Sarajevo, Mevlid, Amerika, Sarajevo
  48. Razgovor trojice
  49. Prosjak i gospodin
  50. Kids Land mame i njihove djevojčice
  51. Kokuz
  52. Glas Naroda
  53. Istina
  54. Tužilaštvo BiH : INSTITUCIJA KOJE VIŠE NEMA !
  55. Između osobnog, lokalnog i globalnog
  56. Čudna jada od betonskog grada
  57. Homo homini lupus est ili kratka crtica o nama
  58. Pravda za očeve
  59. Žene zbog predrasuda manjina među inženjerima
  60. Parkovi – pluća demokratije
  61. Grad ili opština, pitanje je sad
  62. Muzika i umjetnost kao refleksija politike
  63. DOPLER: pomak ka prirodi!
  64. Rusi dolaze: Donose li dobre namjere?

(Aleš Čar: O podnošljivosti, V.B.Z. Zagreb, 2015. godina)

Nakon objavljivanja prvih deset knjiga VBZ-ove biblioteke Europom u trideset knjiga, s najviše oduševljena dočekana je knjiga O podnošljivosti slovenačkog pisca Aleša Čara u prevodu Jagne Pogačnik.

Roman O podnošljivosti govori o trima generacijama jedne slovenačke porodice. Teme ovoga romana usko su povezane, pri čemu svaka polazi od kompleksnosti porodičnog sukoba i porodice kao mjesta identiteta. Roman se bavi porodičnim tajnama i sukobima, incestom, ratnim traumama, zamršenim porodičnim odnosima. Porodični život, koji povremeno postaje pozornicom za likove i njihove sukobe, prostor je pripovijedanja koji će prikazati najmučnije tajne unutarporodičnih odnosa koje sačinjavaju tematksu vezu romana, te će porodična pozornica postati i mjesto višeglasja. Taj prostor ne samo da će poslužiti kao pozornica za vidljivost i razvoj likova, nego će njihov nastup uspjeti prikazati naličje porodičnog života u fragmentima. Radnja romana smještena je u 20. stoljeće, a likovi romana ili su sudionici događaja koji su obilježili to vremensko razdoblje ili su njima pogođeni. Porodični sukob iz prošlosti, motivirat će likove da krenu na emotivno putovanje od porodičnih podruma, grobnica, do spoznaja; od traganja do gubljenja, putovanje do krajnje podnošljivosti i destruktivnosti.

Je li uspio zadržati u sebi svoj obiteljski podrum (…)? Koliko se to dugo može podnositi?

Pripovjedač romana je najmlađi unuk Staroga Oca, glas treće i najmlađe generacije porodice i uopće jedini glas u romanu koji svoj narativni prostor i glas posuđuje ostalim likovima. Bilo da izgovara njihove riječi, bilo da čita njihove zapise, on nikada ne napušta svoju ulogu. Izabravši mladog, buntovnog, ali i socijalno osjetljivog pripovjedača, Čar je ispričao vrlo bučnu, neposrednu porodičnu priču. Izvrsna pripovjedna tehnika Aleša Čara koja u ovom romanu objedinjuje prozne i dramske elemente, intradijegetski i sveznajući pripovjedač koji je i glas drugoga i fokalizator, pa ga doživljavamo ne samo kao lika nego i vjerodostojsnog bilježnika porodične prošlosti i buduće tragedije, omogućuju nam da kroz pukotine u strukturi ovu porodicu posmatramo u naličju, odnosno da utonemo u njenu najosjetljiviju i najintimniju dubinu. Po uzoru na dramske tekstove, roman započinje prologom.

U obitelji je bilo mirno. Kostimi za uloge majki, očeva, kćeri i sinova visjeli su na jablanu ispred kuće i čekali lošija vremena. Postoje trenuci neke blizine, kada težina domaćeg terena mijenja agregatno stanje i postaje lakoća. Kad čovjek jednostavno može izreći više.

Osim što u ovom romanu nije moguće jasno odrediti glavne i sporedne likove, nije moguće povući ni jasnu granicu tamo gdje lik prestaje biti likom književnog djela, već prerasta u dramsku ulogu.

Sporedni likovi (likovi koji nisu članovi uže porodice) tako u ovome romanu doživljavaju najapsurdnije smrti koje nadilaze sam život, dok glavni likovi (akteri porodične drame) vrlo često izlaze iz svojih uloga i oblače kostime za lošija vremena. Glavni likovi prerastaju svoje uloge i tu započinje njihova tragičnost, tu započinje sukob.

Nakon što su posljednji put članovi porodice pozirali za porodičnu fotografiju, na kraju romana, obitelj se oslobađa odveć labavih stubova koji su je sačinjavali te na ruševinama porodičnog doma iščezavaju i brišu granice doma, obitelji, izmiče život, a sukob iako je fizički otklonjen, nije riješen. Pripovjedač u epilogu spoznaje da je nužno otkopati i grobove, druge opet zakopati, kako bismo zavirili duboko u sebe i pronašli mir. Traumatična su oba svijeta: i onaj vanjski i onaj porodični- intimni i javni.

Pisan jezgrovito, jednostavne sintakse, ovaj roman na momente je izuzetno vedar, ali je odmah potom bolno mračan i težak. Roman nam govori da su nemoć i ljubav jednine stvari obiteljskog naslijeđa. Ljubav od koje smo potekli i nemoć da se odupremo onome vanjskom i javnom. Ovaj roman govori i o traumama koje ne može ni vrijeme zaliječiti, a koje ni smrt ne može ponijeti sa sobom, sukobima u kojima nema pobjednika, samo poraženi i njihova djeca. Ne libi se Čar pisati direktno, otvoreno o temama koje vrlo često ostanu iza zatvorenih porodičnih domova. Život nam ostaje kao porodično naslijeđe da ga podnosimo i (p)otkopavamo, a pomak ključnog naglaska u cjelokupnoj životnoj dramaturgiji najveća je moguća ljudska stvar.

Povezani tekstovi:

Popularno

TAGS

Archivies

Popularno

TAGS

Archivies