1. Branislav Nušić, Ožalošćena porodica (NP Sarajevo)
  2. Naličje i naslijeđe porodičnog života
  3. Smisao postojanosti
  4. Politika privatnosti – Httpool Online Advertising
  5. Mirisni tragovi jeseni
  6. Žene u kockarnici – Samo kuću čuvaj!
  7. Strah i bijeda Trećeg rajha (SARTR)
  8. Zašto žene padaju na loše dečke?
  9. Uspješna mama i eko projekat
  10. Mrzimljupci
  11. Održan 8. memorijalni odbojkaški turnir “Bihać 2011”
  12. Šok na Bilinom polju: Ibišević dvaput propustio matirati Portugal
  13. BiH teško poražena u Lisabonu: Portugal ubjedljivom pobjedom odlazi na EURO 2012
  14. Parker i Batum odveli Francusku u finale
  15. Should I stay or should I go?
  16. Pobjednici 34. Kazališnih igara u Jajcu
  17. Razbijač Ralf – Wreck it Ralph
  18. Teferič koji ne prestaje
  19. Alex Cross
  20. Skyfall
  21. U Zvorniku ja sam ostavio svoje srce
  22. (Klinička) Smrt jednog konFLJutera
  23. Httpool Online Advertising
  24. DVB-s očima ovisnika
  25. The Chosen One
  26. City break: Amsterdam
  27. Legenda o padu Troje
  28. Sjeverna Baskija
  29. Bacajà: mjesto gdje je komedija dell’arte ponovo oživjela!
  30. Gdje provesti najluđu noć? – U Istanbul uz trbušne plesačice
  31. Bellagio- omiljena destinacija visoke aristokracije
  32. Naš BOT na naličju mjesta
  33. Ljepota dolazi iz frižidera!
  34. Mini vodič kroz svijet vjenčanica
  35. Kako da vaš komp posluži u prehrambene svrhe
  36. Dragan Marinković Maca: Nisam glup čovjek
  37. Zelenooka romantičarka
  38. Almir Kurt: Sin je najbolji saradnik na svijetu!
  39. Halali nam Zuko!
  40. Sarajevo, Mevlid, Amerika, Sarajevo
  41. Razgovor trojice
  42. Prosjak i gospodin
  43. Kids Land mame i njihove djevojčice
  44. Kokuz
  45. Glas Naroda
  46. Istina
  47. Tužilaštvo BiH : INSTITUCIJA KOJE VIŠE NEMA !
  48. Između osobnog, lokalnog i globalnog
  49. Čudna jada od betonskog grada
  50. Homo homini lupus est ili kratka crtica o nama
  51. Pravda za očeve
  52. Žene zbog predrasuda manjina među inženjerima
  53. Parkovi – pluća demokratije
  54. Grad ili opština, pitanje je sad
  55. Muzika i umjetnost kao refleksija politike
  56. DOPLER: pomak ka prirodi!
  57. Rusi dolaze: Donose li dobre namjere?
pon, maj 20, 2019
  1. Branislav Nušić, Ožalošćena porodica (NP Sarajevo)
  2. Naličje i naslijeđe porodičnog života
  3. Smisao postojanosti
  4. Politika privatnosti – Httpool Online Advertising
  5. Mirisni tragovi jeseni
  6. Žene u kockarnici – Samo kuću čuvaj!
  7. Strah i bijeda Trećeg rajha (SARTR)
  8. Zašto žene padaju na loše dečke?
  9. Uspješna mama i eko projekat
  10. Mrzimljupci
  11. Održan 8. memorijalni odbojkaški turnir “Bihać 2011”
  12. Šok na Bilinom polju: Ibišević dvaput propustio matirati Portugal
  13. BiH teško poražena u Lisabonu: Portugal ubjedljivom pobjedom odlazi na EURO 2012
  14. Parker i Batum odveli Francusku u finale
  15. Should I stay or should I go?
  16. Pobjednici 34. Kazališnih igara u Jajcu
  17. Razbijač Ralf – Wreck it Ralph
  18. Teferič koji ne prestaje
  19. Alex Cross
  20. Skyfall
  21. U Zvorniku ja sam ostavio svoje srce
  22. (Klinička) Smrt jednog konFLJutera
  23. Httpool Online Advertising
  24. DVB-s očima ovisnika
  25. The Chosen One
  26. City break: Amsterdam
  27. Legenda o padu Troje
  28. Sjeverna Baskija
  29. Bacajà: mjesto gdje je komedija dell’arte ponovo oživjela!
  30. Gdje provesti najluđu noć? – U Istanbul uz trbušne plesačice
  31. Bellagio- omiljena destinacija visoke aristokracije
  32. Naš BOT na naličju mjesta
  33. Ljepota dolazi iz frižidera!
  34. Mini vodič kroz svijet vjenčanica
  35. Kako da vaš komp posluži u prehrambene svrhe
  36. Dragan Marinković Maca: Nisam glup čovjek
  37. Zelenooka romantičarka
  38. Almir Kurt: Sin je najbolji saradnik na svijetu!
  39. Halali nam Zuko!
  40. Sarajevo, Mevlid, Amerika, Sarajevo
  41. Razgovor trojice
  42. Prosjak i gospodin
  43. Kids Land mame i njihove djevojčice
  44. Kokuz
  45. Glas Naroda
  46. Istina
  47. Tužilaštvo BiH : INSTITUCIJA KOJE VIŠE NEMA !
  48. Između osobnog, lokalnog i globalnog
  49. Čudna jada od betonskog grada
  50. Homo homini lupus est ili kratka crtica o nama
  51. Pravda za očeve
  52. Žene zbog predrasuda manjina među inženjerima
  53. Parkovi – pluća demokratije
  54. Grad ili opština, pitanje je sad
  55. Muzika i umjetnost kao refleksija politike
  56. DOPLER: pomak ka prirodi!
  57. Rusi dolaze: Donose li dobre namjere?

Kako i sam Nušić kaže, ova priča se događa svugdje i svakad. Uostalom, ništa nije univerzalnije od ljudske pohlepe, iako nije pohlepa jedini, a vjerojatno čak ni središnji motiv ove Nušićeve komedije.

Iako ovu Nušićevu opasku iskoristi na samom početku (izgovori je glas iz off-a), redatelj je odmah pobije, lokalizujući događaj i vremenski i geografski (super uho, Sveti Georgije ubiva aždaju D. Kovačevića, `šta reći, koju poruku poslati`).

Koji god odnos uzmemo za središnji (pa bila to spomenuta pohlepa, obiteljski odnosi ili bilo što treće), taj odnos podrazumijeva prije svega odnose među ljudima, među likovima. A to su dva suštinska problema ove predstave – likovi i odnosi koji se uspostavljaju među njima. Od likova koji su nositelji onih vrijednosti koje društvo voli nazvati negativnim (ja sam pojam negativne vrijednosti uvijek smatrao svojevrsnim oksimoronom), redatelj je napravio nešto što je puno bliže karikaturama nego pravim dramskim likovima.

Iako mu žanr komedije dozvoljava, čak i preporučuje i ozbiljno računa na tematiziranje tijela i tjelesnog, ovakvo tematiziranje (i stavljanje u prvi plan, čak) i tijela i tjelesnog ne samo da je kontraproduktivno, već i remeti ravnotežu predstave. Tako na jednoj strani kao jedno djelatno lice stoji navodna pokojnikova rodbina (iako i među njima postoje komplicirani odnosi), a na drugoj tetka, koja se o pokojniku brinula posljednjih godina njegovog života, te Danica (za koju tek na kraju saznajemo da je pokojnikova kći) pa i odvjetnik, izvršitelj oporuke. Redateljskom intervencijom da prvoj skupini likova oduzme ljudskost i pretvori ih u obrise likova (vjerojatno vođen željom da podcrta ko je u priči negativac), on neizostavno nanosi štetu i drugoj djelatnoj skupini, jer im ne dozvoljava da se ostvare (a to je u drami uvijek moguće samo u odnosu na nešto, u odnosu sa nekim). Na sceni imamo karikature (s nesrazmjerno velikim trbuhom, svi ženski likovi imaju ogromne stražnjice…) a nasuprot njih `normalne` likove.

Pravljenje karikatura od likova je dovelo do toga da ono što likovi govore nije smiješno, pa je redatelj morao komičnost proizvesti na drugi način – mehanički. Zato su likovi pomalo trapavi i zato se iz svake replike (one koja to dozvoljava) izvlače seksualne konotacije. I zato je u prvi plan predstave izbio vrckavi lik Sarke.

Osim seksualnih konotacija, zanimljive su i redateljske intervencije na tekstu. Čak su mi od štrihiranja zanimljivija dodavanja (iako je pravilo da se tekstu ne smije ništa dopisivati), kojima se valjda priča aktualizira (pri tome mislim na već spominjane super uho, Sveti Georgije ubiva aždaju D. Kovačevića, `šta reći, koju poruku poslati`).

Glumci i glumice nisu uspjeli doći do izražaja, iako u glumačkom ansablu Narodnog pozorišta u Sarajevu ima nekoliko veoma dobrih glumaca i glumica. Vedrana Seksan je svojoj Sarki dala maksimum, vješto iskoristivši to što je njezin lik (spletom okolnosti, rekao bih) postao glavni. Mlađahni Aldin Omerović je više mrmljao replike nego što ih je izgovarao, i sreća je pa njegov lik i nije imao previše replika u ovoj predstavi, jer bi publika sigurno bila zakinuta za ono što joj odvjetnik Petrović ima reći.

Stekao sam dojam da je bilo koji glumac mogao igrati bilo koju ulogu a da se stvari ne bi bitno promijenile.

Scenografija je sasvim pristojna, poštujući Nušićeve savjete, ali isto tako nije realizirana u punom kapacitetu, odnosno nije iskorišteno u realiziranju predstave ono što je takva scenografija takvoj priči omogućavala. Kostimi su, s druge strane, u skladu s redateljevom postavkom predstave – pomažu da karikature budu karikature.

Na kraju, čini mi se da je ova predstava postala nadmetanje redatelja s dramskim piscem, pri čemu ga redatelj smatra ozbiljnim, maltene smrtnim neprijateljem.

Redatelj: Ahmed Imamović Dramaturg: Aida Pilav , Kostimograf: Vanja Popović , Scenograf: Josip Lovrenović, Lektor: Mirela Latić

Agaton Arsić – Aleksandar Seksan

Tanasije Dimitrijević – Mirvad Kurić

Proka Purić – Sead Pandur

Trifun Spasić – Ermin Sijamija

Mića Stanimirović – Alen Muratović

dr. Petrović – Aldin Omerović

Simka – Sanela Pepeljak

Popularno

TAGS

Archivies

Popularno

TAGS

Archivies