1. Ženska ljepota
  2. NICHIM IZAZVAN: Kod žena me odbije nedostatak ambicije ili ambicija bez pokrića
  3. Hardware, Mreža i Redundacija
  4. Video nadzor
  5. Sedam važnih razgovora koje morate obaviti prije braka
  6. Dadilja u vašem domu
  7. To je moj grad
  8. Betonske kanalice HAURATON
  9. Svjetlana
  10. Jesu li za seks potrebne emocije, muškarci ili vibrator?
  11. Smijte se, sebi se smijete
  12. Ljude je potrebno ne samo slušati već ih i čuti!
  13. Sumatra – vremeplovna lađa
  14. Sex
  15. Branislav Nušić, Ožalošćena porodica (NP Sarajevo)
  16. Naličje i naslijeđe porodičnog života
  17. Smisao postojanosti
  18. Politika privatnosti – Httpool Online Advertising
  19. Mirisni tragovi jeseni
  20. Žene u kockarnici – Samo kuću čuvaj!
  21. Strah i bijeda Trećeg rajha (SARTR)
  22. Zašto žene padaju na loše dečke?
  23. Uspješna mama i eko projekat
  24. Mrzimljupci
  25. Održan 8. memorijalni odbojkaški turnir “Bihać 2011”
  26. Šok na Bilinom polju: Ibišević dvaput propustio matirati Portugal
  27. BiH teško poražena u Lisabonu: Portugal ubjedljivom pobjedom odlazi na EURO 2012
  28. Parker i Batum odveli Francusku u finale
  29. Should I stay or should I go?
  30. Pobjednici 34. Kazališnih igara u Jajcu
  31. Razbijač Ralf – Wreck it Ralph
  32. Teferič koji ne prestaje
  33. Alex Cross
  34. Skyfall
  35. U Zvorniku ja sam ostavio svoje srce
  36. (Klinička) Smrt jednog konFLJutera
  37. Httpool Online Advertising
  38. DVB-s očima ovisnika
  39. The Chosen One
  40. City break: Amsterdam
  41. Legenda o padu Troje
  42. Sjeverna Baskija
  43. Bacajà: mjesto gdje je komedija dell’arte ponovo oživjela!
  44. Gdje provesti najluđu noć? – U Istanbul uz trbušne plesačice
  45. Bellagio- omiljena destinacija visoke aristokracije
  46. Naš BOT na naličju mjesta
  47. Ljepota dolazi iz frižidera!
  48. Mini vodič kroz svijet vjenčanica
  49. Kako da vaš komp posluži u prehrambene svrhe
  50. Dragan Marinković Maca: Nisam glup čovjek
  51. Zelenooka romantičarka
  52. Almir Kurt: Sin je najbolji saradnik na svijetu!
  53. Halali nam Zuko!
  54. Sarajevo, Mevlid, Amerika, Sarajevo
  55. Razgovor trojice
  56. Prosjak i gospodin
  57. Kids Land mame i njihove djevojčice
  58. Kokuz
  59. Glas Naroda
  60. Istina
  61. Tužilaštvo BiH : INSTITUCIJA KOJE VIŠE NEMA !
  62. Između osobnog, lokalnog i globalnog
  63. Čudna jada od betonskog grada
  64. Homo homini lupus est ili kratka crtica o nama
  65. Pravda za očeve
  66. Žene zbog predrasuda manjina među inženjerima
  67. Parkovi – pluća demokratije
  68. Grad ili opština, pitanje je sad
  69. Muzika i umjetnost kao refleksija politike
  70. DOPLER: pomak ka prirodi!
  71. Rusi dolaze: Donose li dobre namjere?
sub, avg 24, 2019
  1. Ženska ljepota
  2. NICHIM IZAZVAN: Kod žena me odbije nedostatak ambicije ili ambicija bez pokrića
  3. Hardware, Mreža i Redundacija
  4. Video nadzor
  5. Sedam važnih razgovora koje morate obaviti prije braka
  6. Dadilja u vašem domu
  7. To je moj grad
  8. Betonske kanalice HAURATON
  9. Svjetlana
  10. Jesu li za seks potrebne emocije, muškarci ili vibrator?
  11. Smijte se, sebi se smijete
  12. Ljude je potrebno ne samo slušati već ih i čuti!
  13. Sumatra – vremeplovna lađa
  14. Sex
  15. Branislav Nušić, Ožalošćena porodica (NP Sarajevo)
  16. Naličje i naslijeđe porodičnog života
  17. Smisao postojanosti
  18. Politika privatnosti – Httpool Online Advertising
  19. Mirisni tragovi jeseni
  20. Žene u kockarnici – Samo kuću čuvaj!
  21. Strah i bijeda Trećeg rajha (SARTR)
  22. Zašto žene padaju na loše dečke?
  23. Uspješna mama i eko projekat
  24. Mrzimljupci
  25. Održan 8. memorijalni odbojkaški turnir “Bihać 2011”
  26. Šok na Bilinom polju: Ibišević dvaput propustio matirati Portugal
  27. BiH teško poražena u Lisabonu: Portugal ubjedljivom pobjedom odlazi na EURO 2012
  28. Parker i Batum odveli Francusku u finale
  29. Should I stay or should I go?
  30. Pobjednici 34. Kazališnih igara u Jajcu
  31. Razbijač Ralf – Wreck it Ralph
  32. Teferič koji ne prestaje
  33. Alex Cross
  34. Skyfall
  35. U Zvorniku ja sam ostavio svoje srce
  36. (Klinička) Smrt jednog konFLJutera
  37. Httpool Online Advertising
  38. DVB-s očima ovisnika
  39. The Chosen One
  40. City break: Amsterdam
  41. Legenda o padu Troje
  42. Sjeverna Baskija
  43. Bacajà: mjesto gdje je komedija dell’arte ponovo oživjela!
  44. Gdje provesti najluđu noć? – U Istanbul uz trbušne plesačice
  45. Bellagio- omiljena destinacija visoke aristokracije
  46. Naš BOT na naličju mjesta
  47. Ljepota dolazi iz frižidera!
  48. Mini vodič kroz svijet vjenčanica
  49. Kako da vaš komp posluži u prehrambene svrhe
  50. Dragan Marinković Maca: Nisam glup čovjek
  51. Zelenooka romantičarka
  52. Almir Kurt: Sin je najbolji saradnik na svijetu!
  53. Halali nam Zuko!
  54. Sarajevo, Mevlid, Amerika, Sarajevo
  55. Razgovor trojice
  56. Prosjak i gospodin
  57. Kids Land mame i njihove djevojčice
  58. Kokuz
  59. Glas Naroda
  60. Istina
  61. Tužilaštvo BiH : INSTITUCIJA KOJE VIŠE NEMA !
  62. Između osobnog, lokalnog i globalnog
  63. Čudna jada od betonskog grada
  64. Homo homini lupus est ili kratka crtica o nama
  65. Pravda za očeve
  66. Žene zbog predrasuda manjina među inženjerima
  67. Parkovi – pluća demokratije
  68. Grad ili opština, pitanje je sad
  69. Muzika i umjetnost kao refleksija politike
  70. DOPLER: pomak ka prirodi!
  71. Rusi dolaze: Donose li dobre namjere?

Predstava ‘U Zvorniku ja sam ostavio svoje srce’ po drami Abdulaha Sidrana, a u režiji Sulejmana Kupusovića premijerno je prikazana 21.11.2012. u Kamernom teatru 55, i nimalo iznenađujuće izazvala je veliku pažnju publike. Postoje najmanje dva razloga tome. Jedan je što su i Sidran i Kupusović dobro poznata imena, ljudi koji su decenijama uspješni (manje ili više) u poslu koji rade, samim tim su i medijski zanimljivi, pa se o ovoj predstavi pričalo više nego što je to kod nas običaj da se (na bilo koji način) govori o pozorištu. Drugi razlog je što je se ova drama bavi zadnjim ratom, koji je, kako se još jednom potvrdilo, i nakon 17 godina od njegovog završetka ljudima jako važan. Rat je tema o kojoj se kod nas može uvijek govoriti, ne treba nikakav poseban povod, upotrijebite rat i ratne patnje u teatru i dobićete punu salu, i to sa uplakanim gospođama u prvim redovima. Puno pozorište, puno emocija, no, da li uspješna predstava?

Sidranova drama je smještena u Zvornik, u vrijeme pred sami početak rata u tom gradu. Hajrudin Pešto – Rudo (Emir Hadžihafizbegović) je nastavnik muzičkog, rođen u Zvorniku, zanesenjak koji sanja da napiše simfoniju o Drini po uzoru na Smetaninu ‘Vltavu’. Živi i radi u Sarajevu, ne čita novine, ne zanima ga politika, samo želi da radi svoj posao. On se nakon dugo vremena nađe u rodnom gradu i odsjeda u hotelu u kojem od početka stvari ne štimaju (ne valjaju ‘pipe’ u kupatilu, krevet naopako okrenut itd.). Kako siže odmiče posmatramo transformaciju Nikole (Muhamed Hadžović), direktora hotela, u četničkog vojvodu, konobara Batka (Sabit Sejdinović) u ‘solidnog četnika’. U njihovim rukama Rudo, naivno, biva zarobljen. Mogućnosti da se izvuče iz te situacije se smanjuju, prvo kada se ispostavi da je kapetan JNA Simić (Amar Selimović) ništa manje četnik nego vojvoda Nikola, a onda potpuno nestaju nakon što pred njegovim očima Batko ubije ‘titovog’ generala Kardelja (Dragan Jovičić) što je simbolično ubijanje Jugoslavije i ideje ‘bratstva i jedinstva’ te Rudina smrtna presuda.

Kada se radi o uvjerljivosti prikazanih likova, čini se da je glumcima odmoglo, pretpostavljam rediteljevo, insistiranje na tjelesnom, što ne bi bio problem da se radi o komediji. To se naročito odnosi na lik Žileta (Admir Glamočak) koji i u dramskom tekstu jeste pijanac, ali ne u tolikoj mjeri da se u potpunosti pretvori u svoje pijanstvo, što se u ovoj inscenaciji dogodilo. Apsurdne količine vina koje Žile ispija na sceni, uništavaju gotovo svaku mogućnost uspostavljanja uvjerljivog odnosa između njega i Rude, jer se nužno postavlja pitanje šta to motiviše Rudu da sa njim provodi vrijeme, dopušta mu boravak u svojoj hotelskoj sobi, i što je najvažnije, priča mu o svojoj intimi? Drama zahtijeva ravnopravne likove koji međusobno komuniciraju i tako grade jedan drugog, a trijezan i potpuno pijan čovjek to nikako ne mogu biti. I lik Vere (Sabina Bambur) ispašta zbog ovog problema između odnosa Rude i Žileta, jer je na scenu posredno dovodi ovaj drugi, no zahvaljujući dobroj glumi uspjeva se uspostaviti balans među likovima. U cjelini gledano, glumci su uspiješno iznijeli svoje likove, onoliko koliko im je reditelj to dopustio.

S obzirom da je komad postavljen u Kamernom teatru, bez korištenja proscenijuma, dakle, na scenu koja nije scena kutija već ona koju francuzi nazivaju scene ouverte (engl. thrust stage), što podrazumijeva igranje neposredno pred publikom i među publikom, bez rampe, bilo je jako važno dobro organizovati scenski prostor. To je urađeno prilično uspješno, sa scenskim elementima kojih ima taman koliko treba, francuski krevet, stol i fotelje su dovoljne za hotelsku sobu u kojoj se odvija veći dio predstave. Na stražnji (i jedini) zid scene, postavljen je noćni ormarić i iznad njega prozor koji jako dobro funkcionira jer se, zapravo, na taj način scena širi na ono što se kroz prozor vidi, a to je rikvand koji na različite načine predstavlja Drinu (platno obojeno u plavo ili doslovno prikazivanje snimaka rijeke). Međutim, problem s ovakvim rješenjem je to što je rijeka Drina ipak posredovana (platnom i projektorom) dok bi njeno konkretno prisustvo u scenskom prostoru dalo mogućnost uspostavljanja nje kao puno efektnijeg simboličkog okvira predstave. Sa ovakvim prostorom hotelske sobe se jako dobro komentira drugi predstavljeni prostor – prostorija za mučenje u kojoj metalna mreža, za koju je svezan Rudo, blokira spomenuti pogled kroz prozor, pogled na Drinu.

Ako prihvatimo to da teatar računa na publiku koja ima sposobnost imaginacije, onda s pravom možemo dovesti u pitanje potrebu za bukvaliziranjem, što je u ovoj predstavi naročit problem kada se radi o korištenim rekvizitima. Čini se da je reditelj imao problem sa povjerenjem u publiku i strah da ona neće moći shvatiti da Vera jede šopsku salatu i medaljone ako ih ona zaista ne pojede na sceni, kao i to da je Žile pijanac dok ne popije nekoliko litara miješajući sadržaje boca ‘Smederevskog belog’ i ‘Knjaza Miloša’.

I na kraju, ne može se zaobići pitanje, u najmanju ruku, umjesnosti korištenja gasnih pištolja nekoliko desetaka centimetara od publike, pogotovo ako pretpostavimo da je toj publici skoro četiri godine pucnjave u opkoljenom gradu i više nego dovoljno za cijeli život.

(Napomena: kritika je napisana prema izvođenju na II reprizi.)

Premijera: 21.11. 2012.

Popularno

TAGS

Archivies

Popularno

TAGS

Archivies