1. Metak koji je prekinuo pucanje duše
  2. Prevencijom spriječite karcinom dojke
  3. Intervju sa Doris Pinčić: “Lara sluša srce, ja razum”
  4. Avon Anew Vitale set za njegu kože
  5. Elma Porobić: Tamo gdje se čuje smijeh
  6. Kada odvesti dijete prvi put oftalmologu?
  7. Top Model
  8. Enis Bešlagić: Rođeni šarmer
  9. Vježbanje i mršavljenje
  10. Onako kako jeste i onako kako bi trebalo biti
  11. U korak s vremenom
  12. SecuriTeam
  13. Nikad od mene zavodnice ili kako ‘kupiti’ ljepotu
  14. Bihaćka grupa NO ONE`S EVER: Ostvarenje grunge muzičkog sna i najava dokumentarca
  15. Prirodna kozmetika – Istine i zablude
  16. Ženska ljepota
  17. NICHIM IZAZVAN: Kod žena me odbije nedostatak ambicije ili ambicija bez pokrića
  18. Hardware, Mreža i Redundacija
  19. Video nadzor
  20. Sedam važnih razgovora koje morate obaviti prije braka
  21. Dadilja u vašem domu
  22. To je moj grad
  23. Betonske kanalice HAURATON
  24. Svjetlana
  25. Jesu li za seks potrebne emocije, muškarci ili vibrator?
  26. Smijte se, sebi se smijete
  27. Ljude je potrebno ne samo slušati već ih i čuti!
  28. Sumatra – vremeplovna lađa
  29. Sex
  30. Branislav Nušić, Ožalošćena porodica (NP Sarajevo)
  31. Naličje i naslijeđe porodičnog života
  32. Smisao postojanosti
  33. Politika privatnosti – Httpool Online Advertising
  34. Mirisni tragovi jeseni
  35. Žene u kockarnici – Samo kuću čuvaj!
  36. Strah i bijeda Trećeg rajha (SARTR)
  37. Zašto žene padaju na loše dečke?
  38. Uspješna mama i eko projekat
  39. Mrzimljupci
  40. Održan 8. memorijalni odbojkaški turnir “Bihać 2011”
  41. Šok na Bilinom polju: Ibišević dvaput propustio matirati Portugal
  42. BiH teško poražena u Lisabonu: Portugal ubjedljivom pobjedom odlazi na EURO 2012
  43. Parker i Batum odveli Francusku u finale
  44. Should I stay or should I go?
  45. Pobjednici 34. Kazališnih igara u Jajcu
  46. Razbijač Ralf – Wreck it Ralph
  47. Teferič koji ne prestaje
  48. Alex Cross
  49. Skyfall
  50. U Zvorniku ja sam ostavio svoje srce
  51. (Klinička) Smrt jednog konFLJutera
  52. Httpool Online Advertising
  53. DVB-s očima ovisnika
  54. The Chosen One
  55. City break: Amsterdam
  56. Legenda o padu Troje
  57. Sjeverna Baskija
  58. Bacajà: mjesto gdje je komedija dell’arte ponovo oživjela!
  59. Gdje provesti najluđu noć? – U Istanbul uz trbušne plesačice
  60. Bellagio- omiljena destinacija visoke aristokracije
  61. Naš BOT na naličju mjesta
  62. Ljepota dolazi iz frižidera!
  63. Mini vodič kroz svijet vjenčanica
  64. Kako da vaš komp posluži u prehrambene svrhe
  65. Dragan Marinković Maca: Nisam glup čovjek
  66. Zelenooka romantičarka
  67. Almir Kurt: Sin je najbolji saradnik na svijetu!
  68. Halali nam Zuko!
  69. Sarajevo, Mevlid, Amerika, Sarajevo
  70. Razgovor trojice
  71. Prosjak i gospodin
  72. Kids Land mame i njihove djevojčice
  73. Kokuz
  74. Glas Naroda
  75. Istina
  76. Tužilaštvo BiH : INSTITUCIJA KOJE VIŠE NEMA !
  77. Između osobnog, lokalnog i globalnog
  78. Čudna jada od betonskog grada
  79. Homo homini lupus est ili kratka crtica o nama
  80. Pravda za očeve
  81. Žene zbog predrasuda manjina među inženjerima
  82. Parkovi – pluća demokratije
  83. Grad ili opština, pitanje je sad
  84. Muzika i umjetnost kao refleksija politike
  85. DOPLER: pomak ka prirodi!
  86. Rusi dolaze: Donose li dobre namjere?
sri, feb 26, 2020
  1. Metak koji je prekinuo pucanje duše
  2. Prevencijom spriječite karcinom dojke
  3. Intervju sa Doris Pinčić: “Lara sluša srce, ja razum”
  4. Avon Anew Vitale set za njegu kože
  5. Elma Porobić: Tamo gdje se čuje smijeh
  6. Kada odvesti dijete prvi put oftalmologu?
  7. Top Model
  8. Enis Bešlagić: Rođeni šarmer
  9. Vježbanje i mršavljenje
  10. Onako kako jeste i onako kako bi trebalo biti
  11. U korak s vremenom
  12. SecuriTeam
  13. Nikad od mene zavodnice ili kako ‘kupiti’ ljepotu
  14. Bihaćka grupa NO ONE`S EVER: Ostvarenje grunge muzičkog sna i najava dokumentarca
  15. Prirodna kozmetika – Istine i zablude
  16. Ženska ljepota
  17. NICHIM IZAZVAN: Kod žena me odbije nedostatak ambicije ili ambicija bez pokrića
  18. Hardware, Mreža i Redundacija
  19. Video nadzor
  20. Sedam važnih razgovora koje morate obaviti prije braka
  21. Dadilja u vašem domu
  22. To je moj grad
  23. Betonske kanalice HAURATON
  24. Svjetlana
  25. Jesu li za seks potrebne emocije, muškarci ili vibrator?
  26. Smijte se, sebi se smijete
  27. Ljude je potrebno ne samo slušati već ih i čuti!
  28. Sumatra – vremeplovna lađa
  29. Sex
  30. Branislav Nušić, Ožalošćena porodica (NP Sarajevo)
  31. Naličje i naslijeđe porodičnog života
  32. Smisao postojanosti
  33. Politika privatnosti – Httpool Online Advertising
  34. Mirisni tragovi jeseni
  35. Žene u kockarnici – Samo kuću čuvaj!
  36. Strah i bijeda Trećeg rajha (SARTR)
  37. Zašto žene padaju na loše dečke?
  38. Uspješna mama i eko projekat
  39. Mrzimljupci
  40. Održan 8. memorijalni odbojkaški turnir “Bihać 2011”
  41. Šok na Bilinom polju: Ibišević dvaput propustio matirati Portugal
  42. BiH teško poražena u Lisabonu: Portugal ubjedljivom pobjedom odlazi na EURO 2012
  43. Parker i Batum odveli Francusku u finale
  44. Should I stay or should I go?
  45. Pobjednici 34. Kazališnih igara u Jajcu
  46. Razbijač Ralf – Wreck it Ralph
  47. Teferič koji ne prestaje
  48. Alex Cross
  49. Skyfall
  50. U Zvorniku ja sam ostavio svoje srce
  51. (Klinička) Smrt jednog konFLJutera
  52. Httpool Online Advertising
  53. DVB-s očima ovisnika
  54. The Chosen One
  55. City break: Amsterdam
  56. Legenda o padu Troje
  57. Sjeverna Baskija
  58. Bacajà: mjesto gdje je komedija dell’arte ponovo oživjela!
  59. Gdje provesti najluđu noć? – U Istanbul uz trbušne plesačice
  60. Bellagio- omiljena destinacija visoke aristokracije
  61. Naš BOT na naličju mjesta
  62. Ljepota dolazi iz frižidera!
  63. Mini vodič kroz svijet vjenčanica
  64. Kako da vaš komp posluži u prehrambene svrhe
  65. Dragan Marinković Maca: Nisam glup čovjek
  66. Zelenooka romantičarka
  67. Almir Kurt: Sin je najbolji saradnik na svijetu!
  68. Halali nam Zuko!
  69. Sarajevo, Mevlid, Amerika, Sarajevo
  70. Razgovor trojice
  71. Prosjak i gospodin
  72. Kids Land mame i njihove djevojčice
  73. Kokuz
  74. Glas Naroda
  75. Istina
  76. Tužilaštvo BiH : INSTITUCIJA KOJE VIŠE NEMA !
  77. Između osobnog, lokalnog i globalnog
  78. Čudna jada od betonskog grada
  79. Homo homini lupus est ili kratka crtica o nama
  80. Pravda za očeve
  81. Žene zbog predrasuda manjina među inženjerima
  82. Parkovi – pluća demokratije
  83. Grad ili opština, pitanje je sad
  84. Muzika i umjetnost kao refleksija politike
  85. DOPLER: pomak ka prirodi!
  86. Rusi dolaze: Donose li dobre namjere?

Predstava ‘U Zvorniku ja sam ostavio svoje srce’ po drami Abdulaha Sidrana, a u režiji Sulejmana Kupusovića premijerno je prikazana 21.11.2012. u Kamernom teatru 55, i nimalo iznenađujuće izazvala je veliku pažnju publike. Postoje najmanje dva razloga tome. Jedan je što su i Sidran i Kupusović dobro poznata imena, ljudi koji su decenijama uspješni (manje ili više) u poslu koji rade, samim tim su i medijski zanimljivi, pa se o ovoj predstavi pričalo više nego što je to kod nas običaj da se (na bilo koji način) govori o pozorištu. Drugi razlog je što je se ova drama bavi zadnjim ratom, koji je, kako se još jednom potvrdilo, i nakon 17 godina od njegovog završetka ljudima jako važan. Rat je tema o kojoj se kod nas može uvijek govoriti, ne treba nikakav poseban povod, upotrijebite rat i ratne patnje u teatru i dobićete punu salu, i to sa uplakanim gospođama u prvim redovima. Puno pozorište, puno emocija, no, da li uspješna predstava?

Sidranova drama je smještena u Zvornik, u vrijeme pred sami početak rata u tom gradu. Hajrudin Pešto – Rudo (Emir Hadžihafizbegović) je nastavnik muzičkog, rođen u Zvorniku, zanesenjak koji sanja da napiše simfoniju o Drini po uzoru na Smetaninu ‘Vltavu’. Živi i radi u Sarajevu, ne čita novine, ne zanima ga politika, samo želi da radi svoj posao. On se nakon dugo vremena nađe u rodnom gradu i odsjeda u hotelu u kojem od početka stvari ne štimaju (ne valjaju ‘pipe’ u kupatilu, krevet naopako okrenut itd.). Kako siže odmiče posmatramo transformaciju Nikole (Muhamed Hadžović), direktora hotela, u četničkog vojvodu, konobara Batka (Sabit Sejdinović) u ‘solidnog četnika’. U njihovim rukama Rudo, naivno, biva zarobljen. Mogućnosti da se izvuče iz te situacije se smanjuju, prvo kada se ispostavi da je kapetan JNA Simić (Amar Selimović) ništa manje četnik nego vojvoda Nikola, a onda potpuno nestaju nakon što pred njegovim očima Batko ubije ‘titovog’ generala Kardelja (Dragan Jovičić) što je simbolično ubijanje Jugoslavije i ideje ‘bratstva i jedinstva’ te Rudina smrtna presuda.

Kada se radi o uvjerljivosti prikazanih likova, čini se da je glumcima odmoglo, pretpostavljam rediteljevo, insistiranje na tjelesnom, što ne bi bio problem da se radi o komediji. To se naročito odnosi na lik Žileta (Admir Glamočak) koji i u dramskom tekstu jeste pijanac, ali ne u tolikoj mjeri da se u potpunosti pretvori u svoje pijanstvo, što se u ovoj inscenaciji dogodilo. Apsurdne količine vina koje Žile ispija na sceni, uništavaju gotovo svaku mogućnost uspostavljanja uvjerljivog odnosa između njega i Rude, jer se nužno postavlja pitanje šta to motiviše Rudu da sa njim provodi vrijeme, dopušta mu boravak u svojoj hotelskoj sobi, i što je najvažnije, priča mu o svojoj intimi? Drama zahtijeva ravnopravne likove koji međusobno komuniciraju i tako grade jedan drugog, a trijezan i potpuno pijan čovjek to nikako ne mogu biti. I lik Vere (Sabina Bambur) ispašta zbog ovog problema između odnosa Rude i Žileta, jer je na scenu posredno dovodi ovaj drugi, no zahvaljujući dobroj glumi uspjeva se uspostaviti balans među likovima. U cjelini gledano, glumci su uspiješno iznijeli svoje likove, onoliko koliko im je reditelj to dopustio.

S obzirom da je komad postavljen u Kamernom teatru, bez korištenja proscenijuma, dakle, na scenu koja nije scena kutija već ona koju francuzi nazivaju scene ouverte (engl. thrust stage), što podrazumijeva igranje neposredno pred publikom i među publikom, bez rampe, bilo je jako važno dobro organizovati scenski prostor. To je urađeno prilično uspješno, sa scenskim elementima kojih ima taman koliko treba, francuski krevet, stol i fotelje su dovoljne za hotelsku sobu u kojoj se odvija veći dio predstave. Na stražnji (i jedini) zid scene, postavljen je noćni ormarić i iznad njega prozor koji jako dobro funkcionira jer se, zapravo, na taj način scena širi na ono što se kroz prozor vidi, a to je rikvand koji na različite načine predstavlja Drinu (platno obojeno u plavo ili doslovno prikazivanje snimaka rijeke). Međutim, problem s ovakvim rješenjem je to što je rijeka Drina ipak posredovana (platnom i projektorom) dok bi njeno konkretno prisustvo u scenskom prostoru dalo mogućnost uspostavljanja nje kao puno efektnijeg simboličkog okvira predstave. Sa ovakvim prostorom hotelske sobe se jako dobro komentira drugi predstavljeni prostor – prostorija za mučenje u kojoj metalna mreža, za koju je svezan Rudo, blokira spomenuti pogled kroz prozor, pogled na Drinu.

Ako prihvatimo to da teatar računa na publiku koja ima sposobnost imaginacije, onda s pravom možemo dovesti u pitanje potrebu za bukvaliziranjem, što je u ovoj predstavi naročit problem kada se radi o korištenim rekvizitima. Čini se da je reditelj imao problem sa povjerenjem u publiku i strah da ona neće moći shvatiti da Vera jede šopsku salatu i medaljone ako ih ona zaista ne pojede na sceni, kao i to da je Žile pijanac dok ne popije nekoliko litara miješajući sadržaje boca ‘Smederevskog belog’ i ‘Knjaza Miloša’.

I na kraju, ne može se zaobići pitanje, u najmanju ruku, umjesnosti korištenja gasnih pištolja nekoliko desetaka centimetara od publike, pogotovo ako pretpostavimo da je toj publici skoro četiri godine pucnjave u opkoljenom gradu i više nego dovoljno za cijeli život.

(Napomena: kritika je napisana prema izvođenju na II reprizi.)

Premijera: 21.11. 2012.

TAGS

TAGS