1. Ženska ljepota
  2. NICHIM IZAZVAN: Kod žena me odbije nedostatak ambicije ili ambicija bez pokrića
  3. Hardware, Mreža i Redundacija
  4. Video nadzor
  5. Sedam važnih razgovora koje morate obaviti prije braka
  6. Dadilja u vašem domu
  7. To je moj grad
  8. Betonske kanalice HAURATON
  9. Svjetlana
  10. Jesu li za seks potrebne emocije, muškarci ili vibrator?
  11. Smijte se, sebi se smijete
  12. Ljude je potrebno ne samo slušati već ih i čuti!
  13. Sumatra – vremeplovna lađa
  14. Sex
  15. Branislav Nušić, Ožalošćena porodica (NP Sarajevo)
  16. Naličje i naslijeđe porodičnog života
  17. Smisao postojanosti
  18. Politika privatnosti – Httpool Online Advertising
  19. Mirisni tragovi jeseni
  20. Žene u kockarnici – Samo kuću čuvaj!
  21. Strah i bijeda Trećeg rajha (SARTR)
  22. Zašto žene padaju na loše dečke?
  23. Uspješna mama i eko projekat
  24. Mrzimljupci
  25. Održan 8. memorijalni odbojkaški turnir “Bihać 2011”
  26. Šok na Bilinom polju: Ibišević dvaput propustio matirati Portugal
  27. BiH teško poražena u Lisabonu: Portugal ubjedljivom pobjedom odlazi na EURO 2012
  28. Parker i Batum odveli Francusku u finale
  29. Should I stay or should I go?
  30. Pobjednici 34. Kazališnih igara u Jajcu
  31. Razbijač Ralf – Wreck it Ralph
  32. Teferič koji ne prestaje
  33. Alex Cross
  34. Skyfall
  35. U Zvorniku ja sam ostavio svoje srce
  36. (Klinička) Smrt jednog konFLJutera
  37. Httpool Online Advertising
  38. DVB-s očima ovisnika
  39. The Chosen One
  40. City break: Amsterdam
  41. Legenda o padu Troje
  42. Sjeverna Baskija
  43. Bacajà: mjesto gdje je komedija dell’arte ponovo oživjela!
  44. Gdje provesti najluđu noć? – U Istanbul uz trbušne plesačice
  45. Bellagio- omiljena destinacija visoke aristokracije
  46. Naš BOT na naličju mjesta
  47. Ljepota dolazi iz frižidera!
  48. Mini vodič kroz svijet vjenčanica
  49. Kako da vaš komp posluži u prehrambene svrhe
  50. Dragan Marinković Maca: Nisam glup čovjek
  51. Zelenooka romantičarka
  52. Almir Kurt: Sin je najbolji saradnik na svijetu!
  53. Halali nam Zuko!
  54. Sarajevo, Mevlid, Amerika, Sarajevo
  55. Razgovor trojice
  56. Prosjak i gospodin
  57. Kids Land mame i njihove djevojčice
  58. Kokuz
  59. Glas Naroda
  60. Istina
  61. Tužilaštvo BiH : INSTITUCIJA KOJE VIŠE NEMA !
  62. Između osobnog, lokalnog i globalnog
  63. Čudna jada od betonskog grada
  64. Homo homini lupus est ili kratka crtica o nama
  65. Pravda za očeve
  66. Žene zbog predrasuda manjina među inženjerima
  67. Parkovi – pluća demokratije
  68. Grad ili opština, pitanje je sad
  69. Muzika i umjetnost kao refleksija politike
  70. DOPLER: pomak ka prirodi!
  71. Rusi dolaze: Donose li dobre namjere?
sub, avg 24, 2019
  1. Ženska ljepota
  2. NICHIM IZAZVAN: Kod žena me odbije nedostatak ambicije ili ambicija bez pokrića
  3. Hardware, Mreža i Redundacija
  4. Video nadzor
  5. Sedam važnih razgovora koje morate obaviti prije braka
  6. Dadilja u vašem domu
  7. To je moj grad
  8. Betonske kanalice HAURATON
  9. Svjetlana
  10. Jesu li za seks potrebne emocije, muškarci ili vibrator?
  11. Smijte se, sebi se smijete
  12. Ljude je potrebno ne samo slušati već ih i čuti!
  13. Sumatra – vremeplovna lađa
  14. Sex
  15. Branislav Nušić, Ožalošćena porodica (NP Sarajevo)
  16. Naličje i naslijeđe porodičnog života
  17. Smisao postojanosti
  18. Politika privatnosti – Httpool Online Advertising
  19. Mirisni tragovi jeseni
  20. Žene u kockarnici – Samo kuću čuvaj!
  21. Strah i bijeda Trećeg rajha (SARTR)
  22. Zašto žene padaju na loše dečke?
  23. Uspješna mama i eko projekat
  24. Mrzimljupci
  25. Održan 8. memorijalni odbojkaški turnir “Bihać 2011”
  26. Šok na Bilinom polju: Ibišević dvaput propustio matirati Portugal
  27. BiH teško poražena u Lisabonu: Portugal ubjedljivom pobjedom odlazi na EURO 2012
  28. Parker i Batum odveli Francusku u finale
  29. Should I stay or should I go?
  30. Pobjednici 34. Kazališnih igara u Jajcu
  31. Razbijač Ralf – Wreck it Ralph
  32. Teferič koji ne prestaje
  33. Alex Cross
  34. Skyfall
  35. U Zvorniku ja sam ostavio svoje srce
  36. (Klinička) Smrt jednog konFLJutera
  37. Httpool Online Advertising
  38. DVB-s očima ovisnika
  39. The Chosen One
  40. City break: Amsterdam
  41. Legenda o padu Troje
  42. Sjeverna Baskija
  43. Bacajà: mjesto gdje je komedija dell’arte ponovo oživjela!
  44. Gdje provesti najluđu noć? – U Istanbul uz trbušne plesačice
  45. Bellagio- omiljena destinacija visoke aristokracije
  46. Naš BOT na naličju mjesta
  47. Ljepota dolazi iz frižidera!
  48. Mini vodič kroz svijet vjenčanica
  49. Kako da vaš komp posluži u prehrambene svrhe
  50. Dragan Marinković Maca: Nisam glup čovjek
  51. Zelenooka romantičarka
  52. Almir Kurt: Sin je najbolji saradnik na svijetu!
  53. Halali nam Zuko!
  54. Sarajevo, Mevlid, Amerika, Sarajevo
  55. Razgovor trojice
  56. Prosjak i gospodin
  57. Kids Land mame i njihove djevojčice
  58. Kokuz
  59. Glas Naroda
  60. Istina
  61. Tužilaštvo BiH : INSTITUCIJA KOJE VIŠE NEMA !
  62. Između osobnog, lokalnog i globalnog
  63. Čudna jada od betonskog grada
  64. Homo homini lupus est ili kratka crtica o nama
  65. Pravda za očeve
  66. Žene zbog predrasuda manjina među inženjerima
  67. Parkovi – pluća demokratije
  68. Grad ili opština, pitanje je sad
  69. Muzika i umjetnost kao refleksija politike
  70. DOPLER: pomak ka prirodi!
  71. Rusi dolaze: Donose li dobre namjere?

Za funkcionisanje bilo koje predstave neophodno je uspostaviti okvir. Jedan od prešutnih zadataka okvira je i taj, da ne dozvoli publici da bude zbunjena. Scena je jako moćan prostor i on one koji su na njoj stavlja u povlašten položaj. Taj položaj nosi i odgovornost, uzimajući u obzir one koji su na drugoj strani tog odnosa. U konkretnom slučaju, režiser (ili glumci, možda), dali su sebi za pravo da publiku zbune, tako da ova ne zna je li predstava počela ili nije. Šta je namjera ovog postupka ne znamo, niti treba nagađati, ali za posljedicu ima zbunjenog gledaoca na početku predstave, koji ne zna da li se jedan od glumaca i dalje doziva sa nekim sa ulaza, kao što je to činio koji trenutak ranije. Važno je napomenuti da to ni kasnije nije ničim opravdano, niti se to u bilo kojoj formi ponovilo (čime bi se opravdalo da se radi o svjesnom postupku), već ostaje na nivou incidenta.

Nakon što, ipak, postane jasno da je predstava počela, okvir se pomalo klimavo uspostavlja scenom protesta građana (smještenih u savremeno doba, u okviru globalnog pokreta 99%) i njihovog sukoba sa policijom. Nakon nje se nižu scene iz perioda nacističke Njemačke, koje bez problema komuniciraju sa sadašnjošću, jer su sasvim jasne poveznice sa našom svakodnevnicom, odnosom prema radnicima i slično. Scene se često prekidaju songovima, koje izvode glumci (i sviraju i pjevaju), ali je problematičan odabir trenutaka u kojima se oni uvode/izvode. Kod Brehta songovi imaju zadatak da onemoguće identifikaciju. On katarzu uskraćuje posjetiteljima pozorišta, jer njegov cilj nije ‘sve razumjeti znači sve oprostiti’, nego upravo suprotno tome – nema olakšanja. Songovi u predstavi “99%“, čini se, predstavljaju jedino komičko olakšanje, i ona bi sasvim normalno mogla funkcionisati bez ovog muzičkog performansa. Glumci su pak doslovno ispoštovali Brehtove smjernice za izvođenje songova, odnosno pripremu za njihovo izvođenje, koje podrazumijeva očigledno, nedvosmisleno pripremanje za song koji slijedi (glumci se šminkaju, provjeravaju instrumente i slično).

Možda se autoru ove predstave zgodnim učinilo da brehtovsko distanciranja glumca od lika kojeg igra, realizuje uvođenjem mikrofona, no Breht nigdje ne navodi da se treba dehumanizirati glumac, a mikrofon znači upravo dehumaniziranje glumčeva glasa. Nasuprot tome, zadnja scena, u kojoj igra Snežana Alič, sušta je suprotnost onoga što se od glumca zahtjeva. Tako se stvara dojam da je režiser pokušao ispoštovati, ali na kraju odustao od zamisli distanciranja glumca od lika, jer inače ne bismo vidjeli kako ona proživljava, veoma emotivno, to što mora napustiti muža jer je Židovka u srcu nacističke Njemačke. Ne bismo vidjeli trenutak uživljavanja u lik, kada lik koju Alič igra uvježbava rastanak od muža, navodi razloge zbog kojih odlazi, desetine puta, te na koncu pada na koljena sa bolnim izrazom na licu.

Photo: mess.ba

Svi glumci igraju najmanje dvije različite uloge. Treba istaći naročito dobru igru Albana Ukaja, koji je likove prikazao veoma dobro. Jasno se vidi prelaz iz jedne uloge u drugu. Nasuprot tome, igra Adnana Haskovića je jednolična, jer svaku ulogu igra isto, i da nema promjene cipela, ne bismo znali da je do promjene došlo. Istina, on govori razgovjetno, ali kako i sam Breht kaže, lijepim govorom uništava smisao replika.

Probijanje rampe je omiljeni Brehtov postupak, ali mora biti opravdan (kao i sve u predstavi), a ne postupak koji je sam sebi svrha. U jednoj sceni glumci se doslovno pomiješaju sa publikom, tako da publika funkcioniše kao statist(i). Tehnički gledano, to gledaocu onemogućava praćenje konkretne scene. Ako taj postupak ne doprinosi kvaliteti predstave, već samo pomenute poteškoće, onda bi pametnije bilo ne koristiti ga uopće.

Brehtova idealna publika je ona fudbalska, koja glasno i jasno reaguje i na ono što joj se sviđa i na ono što joj se ne sviđa. Zabrinjavajuća je činjenica da publika na ovoj predstavi nije imala nikakve reakcije. Aristotelovska publika na antiaristotelovskoj predstavi.

Igraju: Snežana Alič, Amila Terzimehić, Alban Ukaj, Adnan Hasković, Jasenko Pašić, Amar Selimović

Scenografija: Tarik Musakadić, Kostimografija: Oshyosh, Izbor muzike: Mirza Šišić i Tijana Vignjevic,Dramaturgija: Asja Krsmanović, Grafički dizajn: Goran Lizdek

Podijeli:

Popularno

TAGS

Archivies

Popularno

TAGS

Archivies