1. Ženska ljepota
  2. NICHIM IZAZVAN: Kod žena me odbije nedostatak ambicije ili ambicija bez pokrića
  3. Hardware, Mreža i Redundacija
  4. Video nadzor
  5. Sedam važnih razgovora koje morate obaviti prije braka
  6. Dadilja u vašem domu
  7. To je moj grad
  8. Betonske kanalice HAURATON
  9. Svjetlana
  10. Jesu li za seks potrebne emocije, muškarci ili vibrator?
  11. Smijte se, sebi se smijete
  12. Ljude je potrebno ne samo slušati već ih i čuti!
  13. Sumatra – vremeplovna lađa
  14. Sex
  15. Branislav Nušić, Ožalošćena porodica (NP Sarajevo)
  16. Naličje i naslijeđe porodičnog života
  17. Smisao postojanosti
  18. Politika privatnosti – Httpool Online Advertising
  19. Mirisni tragovi jeseni
  20. Žene u kockarnici – Samo kuću čuvaj!
  21. Strah i bijeda Trećeg rajha (SARTR)
  22. Zašto žene padaju na loše dečke?
  23. Uspješna mama i eko projekat
  24. Mrzimljupci
  25. Održan 8. memorijalni odbojkaški turnir “Bihać 2011”
  26. Šok na Bilinom polju: Ibišević dvaput propustio matirati Portugal
  27. BiH teško poražena u Lisabonu: Portugal ubjedljivom pobjedom odlazi na EURO 2012
  28. Parker i Batum odveli Francusku u finale
  29. Should I stay or should I go?
  30. Pobjednici 34. Kazališnih igara u Jajcu
  31. Razbijač Ralf – Wreck it Ralph
  32. Teferič koji ne prestaje
  33. Alex Cross
  34. Skyfall
  35. U Zvorniku ja sam ostavio svoje srce
  36. (Klinička) Smrt jednog konFLJutera
  37. Httpool Online Advertising
  38. DVB-s očima ovisnika
  39. The Chosen One
  40. City break: Amsterdam
  41. Legenda o padu Troje
  42. Sjeverna Baskija
  43. Bacajà: mjesto gdje je komedija dell’arte ponovo oživjela!
  44. Gdje provesti najluđu noć? – U Istanbul uz trbušne plesačice
  45. Bellagio- omiljena destinacija visoke aristokracije
  46. Naš BOT na naličju mjesta
  47. Ljepota dolazi iz frižidera!
  48. Mini vodič kroz svijet vjenčanica
  49. Kako da vaš komp posluži u prehrambene svrhe
  50. Dragan Marinković Maca: Nisam glup čovjek
  51. Zelenooka romantičarka
  52. Almir Kurt: Sin je najbolji saradnik na svijetu!
  53. Halali nam Zuko!
  54. Sarajevo, Mevlid, Amerika, Sarajevo
  55. Razgovor trojice
  56. Prosjak i gospodin
  57. Kids Land mame i njihove djevojčice
  58. Kokuz
  59. Glas Naroda
  60. Istina
  61. Tužilaštvo BiH : INSTITUCIJA KOJE VIŠE NEMA !
  62. Između osobnog, lokalnog i globalnog
  63. Čudna jada od betonskog grada
  64. Homo homini lupus est ili kratka crtica o nama
  65. Pravda za očeve
  66. Žene zbog predrasuda manjina među inženjerima
  67. Parkovi – pluća demokratije
  68. Grad ili opština, pitanje je sad
  69. Muzika i umjetnost kao refleksija politike
  70. DOPLER: pomak ka prirodi!
  71. Rusi dolaze: Donose li dobre namjere?
sub, avg 24, 2019
  1. Ženska ljepota
  2. NICHIM IZAZVAN: Kod žena me odbije nedostatak ambicije ili ambicija bez pokrića
  3. Hardware, Mreža i Redundacija
  4. Video nadzor
  5. Sedam važnih razgovora koje morate obaviti prije braka
  6. Dadilja u vašem domu
  7. To je moj grad
  8. Betonske kanalice HAURATON
  9. Svjetlana
  10. Jesu li za seks potrebne emocije, muškarci ili vibrator?
  11. Smijte se, sebi se smijete
  12. Ljude je potrebno ne samo slušati već ih i čuti!
  13. Sumatra – vremeplovna lađa
  14. Sex
  15. Branislav Nušić, Ožalošćena porodica (NP Sarajevo)
  16. Naličje i naslijeđe porodičnog života
  17. Smisao postojanosti
  18. Politika privatnosti – Httpool Online Advertising
  19. Mirisni tragovi jeseni
  20. Žene u kockarnici – Samo kuću čuvaj!
  21. Strah i bijeda Trećeg rajha (SARTR)
  22. Zašto žene padaju na loše dečke?
  23. Uspješna mama i eko projekat
  24. Mrzimljupci
  25. Održan 8. memorijalni odbojkaški turnir “Bihać 2011”
  26. Šok na Bilinom polju: Ibišević dvaput propustio matirati Portugal
  27. BiH teško poražena u Lisabonu: Portugal ubjedljivom pobjedom odlazi na EURO 2012
  28. Parker i Batum odveli Francusku u finale
  29. Should I stay or should I go?
  30. Pobjednici 34. Kazališnih igara u Jajcu
  31. Razbijač Ralf – Wreck it Ralph
  32. Teferič koji ne prestaje
  33. Alex Cross
  34. Skyfall
  35. U Zvorniku ja sam ostavio svoje srce
  36. (Klinička) Smrt jednog konFLJutera
  37. Httpool Online Advertising
  38. DVB-s očima ovisnika
  39. The Chosen One
  40. City break: Amsterdam
  41. Legenda o padu Troje
  42. Sjeverna Baskija
  43. Bacajà: mjesto gdje je komedija dell’arte ponovo oživjela!
  44. Gdje provesti najluđu noć? – U Istanbul uz trbušne plesačice
  45. Bellagio- omiljena destinacija visoke aristokracije
  46. Naš BOT na naličju mjesta
  47. Ljepota dolazi iz frižidera!
  48. Mini vodič kroz svijet vjenčanica
  49. Kako da vaš komp posluži u prehrambene svrhe
  50. Dragan Marinković Maca: Nisam glup čovjek
  51. Zelenooka romantičarka
  52. Almir Kurt: Sin je najbolji saradnik na svijetu!
  53. Halali nam Zuko!
  54. Sarajevo, Mevlid, Amerika, Sarajevo
  55. Razgovor trojice
  56. Prosjak i gospodin
  57. Kids Land mame i njihove djevojčice
  58. Kokuz
  59. Glas Naroda
  60. Istina
  61. Tužilaštvo BiH : INSTITUCIJA KOJE VIŠE NEMA !
  62. Između osobnog, lokalnog i globalnog
  63. Čudna jada od betonskog grada
  64. Homo homini lupus est ili kratka crtica o nama
  65. Pravda za očeve
  66. Žene zbog predrasuda manjina među inženjerima
  67. Parkovi – pluća demokratije
  68. Grad ili opština, pitanje je sad
  69. Muzika i umjetnost kao refleksija politike
  70. DOPLER: pomak ka prirodi!
  71. Rusi dolaze: Donose li dobre namjere?

Drugog dana 35. Pozorišnih/kazališnih igara u Jajcu publika je imala priliku pogledati predstavu Prosjačka opera Narodnog pozorišta u Sarajevu, koju je režirao Kokan Mladenović, a dramaturgiju potpisuje Kornelia Goli.

Predstava počinje tako što, nakon nekoliko trenutaka početka jedan od glumaca/likova je prekine, odbijajući da igra zbog lošeg stanja u pozorištu, zbog neisplaćenih plata. „Predstava je otkazana!“ govori, ispred golog zida Doma kulture u Jajcu, bez kulisa i sa kostimima koji to nisu. Jedna sasvim realistična scena i opis stanja u pozorištu nastavlja se uključivanjem ostatka ansambla u raspravu, stvaranjem dva tabora, od kojih jedan želi da nastavi sa predstavom jer je željna igranja, a drugi neće dok se situacija sa položajem pozorišta u društvu ne riješi. Situacija se okončava tako što jedna od glumica/likova poziva ministra kulture iz prvog reda da razriješi ovaj sukob na jedan ili drugi način. I on to radi onako kako to političari i rade, govorom koji ne znači ništa niti šta kazuje osim nedostatka želje, volje i znaja da se bilo šta riješi. I tada, po drugi put, predstava počne. Ovakav postupak je sjajno rješenje stvaranja okvira predstave koja se satirički bavi problemima jednog pozorišta, ali i jednog društva. Tehnički, ovaj okvir omogućava glumcima da igraju one scene koje hoće, jer je to dio kompromisa oko nastavljanja predstave, što oni sjajno koriste. Drugo, ovaj postupak opravdava i upotrebu u našim pozorištima nerijetko korištenog (ali zato često pogrešno korištenog) naratora, koji povezuje scene, koji služi i kao način da se publika drži na distanci, kako bi sa nje mogla bolje vidjeti ono što joj se želi kazati. Narator, između ostalog, bitno utiče i na ritam ali i na tempo ove predstave, a i prvo i drugo su jedni od kvaliteta onoga što smo drugog dana Igara u Jajcu vidjeli. Ritam i tempo predstave također dobrano određuju i songovi, koji su dobro i s razumijevanjem raspoređeni i smisleno korespondiraju sa scenom koja mu prethodi i scenom koja slijedi, ali i sa predstavom u cjelini.

Glumački Ansambl od osamnaest glumaca je pokazao kako se igra ovakav tip predstava na najbolji način. Kombinacija iskusnih glumaca, prvaka Narodnog pozorišta u Sarajevu, nešto mlađih stalnih članova ansambla NPS i četvoro studenata Akademije scenskih umjetnosti u Sarajevu na sceni je djelovala uvježbano, spremno, sigurno u svoju igru i igru svojih partnera. Fizička igra, pjevanje, ples i govorna radnja su im omogućili da pokažu slojevitost svojih talenata, ali i spremnost da igraju kao pravi, ozbiljni ansambl. Ipak, posebno su se izdvojile igre Aleksandra Seksana i Merima Lepić, čiji su likovi i čija je igra činila kičmu ove predstave.

Scenografiju, za koji je odgovorna Marija Kalabić, već smo spomenuli, i ona je takva da na početku djeluje kao potvrda da predstave neće biti. Takođe, u značenje bismo joj mogli upisati i to da oslikava tu materijalnu bijedu pozorišta u našem društvu. Sa druge strane, upravo je nedostatak klasične scenografije pokazao kako pravom pozorištu ona i nije nužna, te da glumci svojom igrom, scenskim pokretima i govornom radnjom, te publika svojom sposobnošću imaginacije mogu da stvore pravi pozorišni doživljaj. Kostimografija Tatjane Radišić je potpuno u skladu sa scenografijom i pokazuje svu ozbiljnost koja je očigledna u stvaranju ove predstave.

Ova predstava spada u red onih koje se nazivaju društveno angažiranim, jer implicitno i eksplicitno upućuje na probleme društva u kojem živimo. Implicitno se to čini preko igranja pojedinih scena iz Prosjačke opere Johna Gaya, u kojima nam se pokazuju mahom nedostaci ljudskih karaktera, na osnovu kojih publika može da nasluti njihovu sveprisutnost, čak i kod sebe samih. Pri tome nije najmanje bitno to što glumci sve vrijeme igraju licem ka publici, tako da su i replike koje formalo upućuju svom partneru na sceni zapravo opućene publici, koja sjedi u sali u kojoj je svjetlo upaljeno. Eksplicitno se to radi tako što se likovi direktno, nedvosmisleno obraćaju publici, najčešće tek na kraju poentirajući, osvjetljujući da su sve vrijeme nama govorili o nama. Oba ova nivoa zapravo nose istu poruku: za ovaj užas u kojem živimo smo krivi uglavnom mi.

Prosjačka opera Narodnog pozorišta u Sarajevu je dobra predstava, sa jakom i jasnom porukom, u kojoj glumci igraju dobro, i koja pokazuje da je komedija žanr koji nije tu samo da zabavi i nasmije, već i da nam skrene pažnju na probleme oko nas, ali i na nas same kao problem.

Kokan Mladenović i Kornelia Goli

PROSJAČKA OPERA

Popularno

TAGS

Archivies

Popularno

TAGS

Archivies