1. Ženska ljepota
  2. NICHIM IZAZVAN: Kod žena me odbije nedostatak ambicije ili ambicija bez pokrića
  3. Hardware, Mreža i Redundacija
  4. Video nadzor
  5. Sedam važnih razgovora koje morate obaviti prije braka
  6. Dadilja u vašem domu
  7. To je moj grad
  8. Betonske kanalice HAURATON
  9. Svjetlana
  10. Jesu li za seks potrebne emocije, muškarci ili vibrator?
  11. Smijte se, sebi se smijete
  12. Ljude je potrebno ne samo slušati već ih i čuti!
  13. Sumatra – vremeplovna lađa
  14. Sex
  15. Branislav Nušić, Ožalošćena porodica (NP Sarajevo)
  16. Naličje i naslijeđe porodičnog života
  17. Smisao postojanosti
  18. Politika privatnosti – Httpool Online Advertising
  19. Mirisni tragovi jeseni
  20. Žene u kockarnici – Samo kuću čuvaj!
  21. Strah i bijeda Trećeg rajha (SARTR)
  22. Zašto žene padaju na loše dečke?
  23. Uspješna mama i eko projekat
  24. Mrzimljupci
  25. Održan 8. memorijalni odbojkaški turnir “Bihać 2011”
  26. Šok na Bilinom polju: Ibišević dvaput propustio matirati Portugal
  27. BiH teško poražena u Lisabonu: Portugal ubjedljivom pobjedom odlazi na EURO 2012
  28. Parker i Batum odveli Francusku u finale
  29. Should I stay or should I go?
  30. Pobjednici 34. Kazališnih igara u Jajcu
  31. Razbijač Ralf – Wreck it Ralph
  32. Teferič koji ne prestaje
  33. Alex Cross
  34. Skyfall
  35. U Zvorniku ja sam ostavio svoje srce
  36. (Klinička) Smrt jednog konFLJutera
  37. Httpool Online Advertising
  38. DVB-s očima ovisnika
  39. The Chosen One
  40. City break: Amsterdam
  41. Legenda o padu Troje
  42. Sjeverna Baskija
  43. Bacajà: mjesto gdje je komedija dell’arte ponovo oživjela!
  44. Gdje provesti najluđu noć? – U Istanbul uz trbušne plesačice
  45. Bellagio- omiljena destinacija visoke aristokracije
  46. Naš BOT na naličju mjesta
  47. Ljepota dolazi iz frižidera!
  48. Mini vodič kroz svijet vjenčanica
  49. Kako da vaš komp posluži u prehrambene svrhe
  50. Dragan Marinković Maca: Nisam glup čovjek
  51. Zelenooka romantičarka
  52. Almir Kurt: Sin je najbolji saradnik na svijetu!
  53. Halali nam Zuko!
  54. Sarajevo, Mevlid, Amerika, Sarajevo
  55. Razgovor trojice
  56. Prosjak i gospodin
  57. Kids Land mame i njihove djevojčice
  58. Kokuz
  59. Glas Naroda
  60. Istina
  61. Tužilaštvo BiH : INSTITUCIJA KOJE VIŠE NEMA !
  62. Između osobnog, lokalnog i globalnog
  63. Čudna jada od betonskog grada
  64. Homo homini lupus est ili kratka crtica o nama
  65. Pravda za očeve
  66. Žene zbog predrasuda manjina među inženjerima
  67. Parkovi – pluća demokratije
  68. Grad ili opština, pitanje je sad
  69. Muzika i umjetnost kao refleksija politike
  70. DOPLER: pomak ka prirodi!
  71. Rusi dolaze: Donose li dobre namjere?
sub, avg 24, 2019
  1. Ženska ljepota
  2. NICHIM IZAZVAN: Kod žena me odbije nedostatak ambicije ili ambicija bez pokrića
  3. Hardware, Mreža i Redundacija
  4. Video nadzor
  5. Sedam važnih razgovora koje morate obaviti prije braka
  6. Dadilja u vašem domu
  7. To je moj grad
  8. Betonske kanalice HAURATON
  9. Svjetlana
  10. Jesu li za seks potrebne emocije, muškarci ili vibrator?
  11. Smijte se, sebi se smijete
  12. Ljude je potrebno ne samo slušati već ih i čuti!
  13. Sumatra – vremeplovna lađa
  14. Sex
  15. Branislav Nušić, Ožalošćena porodica (NP Sarajevo)
  16. Naličje i naslijeđe porodičnog života
  17. Smisao postojanosti
  18. Politika privatnosti – Httpool Online Advertising
  19. Mirisni tragovi jeseni
  20. Žene u kockarnici – Samo kuću čuvaj!
  21. Strah i bijeda Trećeg rajha (SARTR)
  22. Zašto žene padaju na loše dečke?
  23. Uspješna mama i eko projekat
  24. Mrzimljupci
  25. Održan 8. memorijalni odbojkaški turnir “Bihać 2011”
  26. Šok na Bilinom polju: Ibišević dvaput propustio matirati Portugal
  27. BiH teško poražena u Lisabonu: Portugal ubjedljivom pobjedom odlazi na EURO 2012
  28. Parker i Batum odveli Francusku u finale
  29. Should I stay or should I go?
  30. Pobjednici 34. Kazališnih igara u Jajcu
  31. Razbijač Ralf – Wreck it Ralph
  32. Teferič koji ne prestaje
  33. Alex Cross
  34. Skyfall
  35. U Zvorniku ja sam ostavio svoje srce
  36. (Klinička) Smrt jednog konFLJutera
  37. Httpool Online Advertising
  38. DVB-s očima ovisnika
  39. The Chosen One
  40. City break: Amsterdam
  41. Legenda o padu Troje
  42. Sjeverna Baskija
  43. Bacajà: mjesto gdje je komedija dell’arte ponovo oživjela!
  44. Gdje provesti najluđu noć? – U Istanbul uz trbušne plesačice
  45. Bellagio- omiljena destinacija visoke aristokracije
  46. Naš BOT na naličju mjesta
  47. Ljepota dolazi iz frižidera!
  48. Mini vodič kroz svijet vjenčanica
  49. Kako da vaš komp posluži u prehrambene svrhe
  50. Dragan Marinković Maca: Nisam glup čovjek
  51. Zelenooka romantičarka
  52. Almir Kurt: Sin je najbolji saradnik na svijetu!
  53. Halali nam Zuko!
  54. Sarajevo, Mevlid, Amerika, Sarajevo
  55. Razgovor trojice
  56. Prosjak i gospodin
  57. Kids Land mame i njihove djevojčice
  58. Kokuz
  59. Glas Naroda
  60. Istina
  61. Tužilaštvo BiH : INSTITUCIJA KOJE VIŠE NEMA !
  62. Između osobnog, lokalnog i globalnog
  63. Čudna jada od betonskog grada
  64. Homo homini lupus est ili kratka crtica o nama
  65. Pravda za očeve
  66. Žene zbog predrasuda manjina među inženjerima
  67. Parkovi – pluća demokratije
  68. Grad ili opština, pitanje je sad
  69. Muzika i umjetnost kao refleksija politike
  70. DOPLER: pomak ka prirodi!
  71. Rusi dolaze: Donose li dobre namjere?

Muzika i umjetnost kao refleksija politike

Između olimpijskih planina, u srcu doline uvijek se “kuhalo“. Bio je to centar glavnih dešavanja, stub odbrane grada i države. Godine 1942. na ovim prostorima formira se Narodno oslobodilački pokret (NOP) s ciljem da borbom spriječe okupatore i ljude koji su htjeli razoriti ovaj prostor na sve moguće načine. Danas, skoro sedamdeset godina poslije, u srcu Sarajeva nastaje nešto novo, a staro, nešto slično, a drugačije, ista svrha, ali drugačija borba. Ovaj put to je borba sa umjetničkim oružjem, borba nazvana Sarajevska narodno-oslobodilačka borba.

S.N.O.B. je bend u nastajanju, koji je formirao 2009. godine Anur Hadžiomerspahić, dizajner i umjetnik. Njihova borba umjetnošću je nastala iz želje da promijene nešto u našem društvu, u našoj državi. Jednostavni naslovi pjesama karakterišu ovaj klasični svijet i profitabilni žuti trokut sa plavom oronulom podlogom uz koju se spuštaju izblijedele zvijezde.

“Očigledno je da sam čovjek koji ima snažnu potrebu da izrazi misli i osjećanja. Zašto je to tako, ne znam. Postoji neki unutrasnji bič koji me tjera da stvaram. Često bih volio da sam drugačiji, da nisam kreativac, da nemam taj stvaralački poriv i da živim kao većina ljudi. Biti stvaralac ne znači ujedno biti dobar stvaralac, a daleko od toga da znači biti priznat stvaralac”, kaže Hadžiomerspahić.

Dodaje da živi život koji je prilično neizvjestan, ali da po završenom djelu osjeća neiscrpno zadovoljstvo koje se ne može uporediti ni sa čim.

“U mojim umjetničkim radovima kao što je Human Condition koristim reklamne medije kao podlogu, sa koje odašiljem poruke koje nisu reklamne već umjetničke, koristim supermarkete kao izložbeni prostor. U ciklusu koji nazivam Lažna Umjetnost koristim proces advertisinga koji umjesto ka novinskom oglasu skrećem i odvodim u uramljenu sliku, u umjetnost”, govori Hadžiomerpahić.

Svoj umjetnički angažman je odavno nazvao ARTVERTISING, što bi bio spoj između advertising-a (reklame) i art-a (umjetnosti). U dizajnu teži da uvijek ima poetsku notu koja ne dozvoljava ni reklami koju radi, niti plakatu ili logotipu da bude nemaštovit, isprazan i jeftino komercijalan.

“Nikada nisam imao ideju da osnujem grupu SNOB, nego nisam mogao više da šutim. Mislim da je došlo vrijeme da svaki čovjek u BiH napravi nešto poput onoga što radi SNOB. Naravno, ne mora svako da svira i pjeva, ali da uradi nešto, bilo šta, po pitanju kritike (ne)uređenja našeg društva i ove zemlje. Da li će to biti protesti ili angažman u nekoj progresivnoj političkoj stranci, ili će biti samoinicijativni kamen u prozor parlamenta nije više važno”, priča Hadžiomerspahić.

Ističe da je najvažnije da se ljudi konačno pokrenu i javno kažu šta misle o tome, kako kao građani nisu zadovoljni ljudima koji su na funkcijama u posljednjih dvadeset godina.

“Recimo da smo bili jako strpljivi i čekali da se nacionalističke stranke dogovore, međutim pošto se nisu dogovorili ni oko najelementarnijih stvari u zemlji, a usput su postali iznimno bogati dok je narod siromašniji nego ikad, ljudski je i prirodno da se jave reakcije. Jedna od takvih reakcija je i SNOB”, kaže Hadžiomerspahić.

Tada je počeo da piše tekstove o stanju u Bosni i Hercegovini, državi punoj tajkuna, profesionalnih nacionalista, političarskih taktičkih zakuhavanja između naroda pred izbore…

“Naravno, stvari se ne mogu sagledavati samo lokalno, stoga pjesme govore o demokratiji, kapitalizmu i tranziciji kao novom obliku neokolonijalizma”, govori Hadžiomerspahić.

Prije svega su nastali plakati koje je radio sa Ajnom Zlatar, ali po njegovom mišljenju plakat je bio uzak medij za sve ono što je želio reći, pa su tako nastale pjesme.

“Prvi se grupi priključio Shoba kao basista. Sa njegovim dolaskom možemo govoriti o nastanku benda SNOB jer smo tada postali množina. Potom je došao Dženan Selmanagić, snimio gitare kao jedini profesionalni muzičar i smiksao pjesme. Kasnije se priključuje Aleksandar Brezar kao ritam gitarista. Zatim je, pjesmu koju sam napravio sa Aleksandrom otpjevao Darko Jelišić kao gostujući vokal”, govori Hadžiomerspahić.

Svojom muzikom žele promijeniti mnoge stvari, a najviše žele otvoriti oči narodu i „natjerati“ ljude da reaguju.

“Ono što ja želim prevashodno, a vjerujem i drugi članovi benda je da djelujem u skladu sa svojim ubjeđenjima i moralnim načelima. Da argumentovano jeb** majku tajkunima, da glasno kažem da mislim da je tajkun: “crv zbog kojeg prolila se krv” (pjesma: Tajkun), da govorim o ovim bijednicima koji su profesionalni nacionalisti i koji nacionalizam koriste da bi bili na liniji, obogatili se, dobili fotelju ili funkciju. U suštini oni nisu nacionalisti, vec miševi, a takvih je najviše”, priča Hadžiomerspahić.

Dodaje da su to ljudi koji koriste ovaj sistem samo i isključivo za lične interese, ne radeći baš ništa za narod, a uz to su često nekompetentni i polupismeni.

“Odatle stihovi poput: “Moj je pos’o dobar jer ne treba znanje, nacionalizam moje zanimanje!”(pjesma: Profesionalni nacionalista). I da kažem da si pečinski čovjek ukoliko još uvijek nasjedaš na predizborne trikove jer “ko nas tlači do sami glasači” (pjesma: Iz pečina izašla većina) i da ujedno pozovem raju koja ne glasa da izađe na izbore. I da završim, ja znam da ima mnogo ljudi u Bosni koji misle kao SNOB i mi smo tu prevashodno da ti ljudi znaju da nisu sami i da nas ima još. To čovjeku mnogo znači, znam po sebi”, kaže Hadžiomerspahić.

Naziv Sarajevska narodno-oslobodilačka borba je nastao sasvim slučajno, kroz blog na kojem je Anur Hadžiomerspahić sa Ajnom Zlatar pravio plakate.

“Na blogu je bilo dosta poruka koje su se sa visine odnosile prema primitivizmu i ismijavale ga i kritikovale, kao “kocka kocka kockica gotova je glavica” ili hard core primitivism u BiH “duoble penetration” ili “no entry” sa prekriženim papkom, dakle u osnovi snobovski”, govori Hadžiomerspahić.

Bio je to njihov oblik otpora i borbe, pa je na N.O.B. dodao S, jer je borba dolazila iz Sarajeva. Kroz to ime sa jedne strane su se deklarisali kao snobovi da uštede vrijeme drugima. A s druge strane, ta je skraćenica objašnjavala da je to vid borbe koja dolazi iz Sarajeva iz naroda, a ne nove “elite”. To ime je onda ostalo i kao ime benda koji je djelovao u sličnom, nesto širem pravcu.

Uspjeli su povezati dizajn i muziku, umjetnost i borbu, sa željom da ljude podstaknu da kažu svoje mišljenje i prestanu da šute.

“Danas je već sasvim normalno da umjetnici koriste različite medije u svome izrazu. Moglo bi se reći da je danas umjetnik koji ne poznaje i audio i video jednako kao i fotografiju i crtež nepismen stvaraoc”, govori Hadžiomerspahić.

Priča i da mnogi umjetnici u jednom radu povezuju različite medije, dok drugi mijenjaju medij u zavisnosti od koncepta rada. Tendencija je da se već odavno običan kreativac služi svim medijima i podrazumjeva se da ih poznaje.

“A što se tiče borbe, nema nikakvog iskrenog stvaralačkog čina bez borbe. Rad ne mora da bude socijalno angažovan da bi imao u sebi komponentu borbe, dovoljno se sjetiti samo Maljevića, i razumjeti o kako žestokoj borbi se radilo, djelujući sasvim apstraktno”, priča Hadžiomerspahić.

Grupa S.N.O.B. broji 5 članova. Neki od njih se znaju iz srednje škole, neki su se poslije upoznali, ali ono što ih najviše spaja jeste muzika i isto mišljenje.

“Shoba i ja sviramo zajedno još od srednje škole. Proveli smo čitav život zajedno družeći se i stalno smo svirali. Svirali smo zajedno u grupi Sing Sing prije rata. U toj grupi je bio i Kurt Almir koji će otpjevati posljednju pjesmu kao gostujući član SNOB-a. Tako da, što se nas trojice tiče, naše druženje i svirka traju odavno. Maestro Selmanagić je došao vrlo brzo nakon Shobe i nas trojica smo zajedno završili pjesmu Apokalipsa”, govori Hadžiomerspahić.

Pjesma se uskoro počela puštati na lokalnim radio stanicama. Nakon toga su odlučili da nastave sa radom i uradili su album u kućnoj produkciji, jer za drugu nisu imali novca.

“Uglavnom, maestro Selmanagić je uspio editingom i miksom učiniti da pjesme dosegnu radijski kvalitet uloživši veliki trud i svoje znanje. Od njega sam zaista naučio mnogo i još uvijek učim. Ima znanje, ima uho, virtuozno svira gitaru i dobro je što nas još uvijek trpi. Aleksandar mi je badžo hehehe… to je već nepotizam. Šalim se…ma pronašli smo se tako što dijelimo mišljenje, imamo iste porive i volimo muziku”, kaže Hadžiomerspahić.

Dodaje da će prvi album nastati, ako i kada uđu u studio. Potrebna im je dobra volja nekog izdavača ili producenta koji bi ih snimio u studiju. Velike planove za budućnost nemaju, ali tu je velika želja i volja da sviraju uživo.

“Ako do toga dođe – super, ako ne – super je i ovako, ljudi nas slušaju na radiju i na internetu. Rekli smo što smo htjeli da kažemo. Što ne znači da nećemo još!”

Piše: Merima Čolpa

Popularno

TAGS

Archivies

Popularno

TAGS

Archivies