1. Metak koji je prekinuo pucanje duše
  2. Prevencijom spriječite karcinom dojke
  3. Intervju sa Doris Pinčić: “Lara sluša srce, ja razum”
  4. Avon Anew Vitale set za njegu kože
  5. Elma Porobić: Tamo gdje se čuje smijeh
  6. Kada odvesti dijete prvi put oftalmologu?
  7. Top Model
  8. Enis Bešlagić: Rođeni šarmer
  9. Vježbanje i mršavljenje
  10. Onako kako jeste i onako kako bi trebalo biti
  11. U korak s vremenom
  12. SecuriTeam
  13. Nikad od mene zavodnice ili kako ‘kupiti’ ljepotu
  14. Bihaćka grupa NO ONE`S EVER: Ostvarenje grunge muzičkog sna i najava dokumentarca
  15. Prirodna kozmetika – Istine i zablude
  16. Ženska ljepota
  17. NICHIM IZAZVAN: Kod žena me odbije nedostatak ambicije ili ambicija bez pokrića
  18. Hardware, Mreža i Redundacija
  19. Video nadzor
  20. Sedam važnih razgovora koje morate obaviti prije braka
  21. Dadilja u vašem domu
  22. To je moj grad
  23. Betonske kanalice HAURATON
  24. Svjetlana
  25. Jesu li za seks potrebne emocije, muškarci ili vibrator?
  26. Smijte se, sebi se smijete
  27. Ljude je potrebno ne samo slušati već ih i čuti!
  28. Sumatra – vremeplovna lađa
  29. Sex
  30. Branislav Nušić, Ožalošćena porodica (NP Sarajevo)
  31. Naličje i naslijeđe porodičnog života
  32. Smisao postojanosti
  33. Politika privatnosti – Httpool Online Advertising
  34. Mirisni tragovi jeseni
  35. Žene u kockarnici – Samo kuću čuvaj!
  36. Strah i bijeda Trećeg rajha (SARTR)
  37. Zašto žene padaju na loše dečke?
  38. Uspješna mama i eko projekat
  39. Mrzimljupci
  40. Održan 8. memorijalni odbojkaški turnir “Bihać 2011”
  41. Šok na Bilinom polju: Ibišević dvaput propustio matirati Portugal
  42. BiH teško poražena u Lisabonu: Portugal ubjedljivom pobjedom odlazi na EURO 2012
  43. Parker i Batum odveli Francusku u finale
  44. Should I stay or should I go?
  45. Pobjednici 34. Kazališnih igara u Jajcu
  46. Razbijač Ralf – Wreck it Ralph
  47. Teferič koji ne prestaje
  48. Alex Cross
  49. Skyfall
  50. U Zvorniku ja sam ostavio svoje srce
  51. (Klinička) Smrt jednog konFLJutera
  52. Httpool Online Advertising
  53. DVB-s očima ovisnika
  54. The Chosen One
  55. City break: Amsterdam
  56. Legenda o padu Troje
  57. Sjeverna Baskija
  58. Bacajà: mjesto gdje je komedija dell’arte ponovo oživjela!
  59. Gdje provesti najluđu noć? – U Istanbul uz trbušne plesačice
  60. Bellagio- omiljena destinacija visoke aristokracije
  61. Naš BOT na naličju mjesta
  62. Ljepota dolazi iz frižidera!
  63. Mini vodič kroz svijet vjenčanica
  64. Kako da vaš komp posluži u prehrambene svrhe
  65. Dragan Marinković Maca: Nisam glup čovjek
  66. Zelenooka romantičarka
  67. Almir Kurt: Sin je najbolji saradnik na svijetu!
  68. Halali nam Zuko!
  69. Sarajevo, Mevlid, Amerika, Sarajevo
  70. Razgovor trojice
  71. Prosjak i gospodin
  72. Kids Land mame i njihove djevojčice
  73. Kokuz
  74. Glas Naroda
  75. Istina
  76. Tužilaštvo BiH : INSTITUCIJA KOJE VIŠE NEMA !
  77. Između osobnog, lokalnog i globalnog
  78. Čudna jada od betonskog grada
  79. Homo homini lupus est ili kratka crtica o nama
  80. Pravda za očeve
  81. Žene zbog predrasuda manjina među inženjerima
  82. Parkovi – pluća demokratije
  83. Grad ili opština, pitanje je sad
  84. Muzika i umjetnost kao refleksija politike
  85. DOPLER: pomak ka prirodi!
  86. Rusi dolaze: Donose li dobre namjere?
uto, jun 2, 2020
  1. Metak koji je prekinuo pucanje duše
  2. Prevencijom spriječite karcinom dojke
  3. Intervju sa Doris Pinčić: “Lara sluša srce, ja razum”
  4. Avon Anew Vitale set za njegu kože
  5. Elma Porobić: Tamo gdje se čuje smijeh
  6. Kada odvesti dijete prvi put oftalmologu?
  7. Top Model
  8. Enis Bešlagić: Rođeni šarmer
  9. Vježbanje i mršavljenje
  10. Onako kako jeste i onako kako bi trebalo biti
  11. U korak s vremenom
  12. SecuriTeam
  13. Nikad od mene zavodnice ili kako ‘kupiti’ ljepotu
  14. Bihaćka grupa NO ONE`S EVER: Ostvarenje grunge muzičkog sna i najava dokumentarca
  15. Prirodna kozmetika – Istine i zablude
  16. Ženska ljepota
  17. NICHIM IZAZVAN: Kod žena me odbije nedostatak ambicije ili ambicija bez pokrića
  18. Hardware, Mreža i Redundacija
  19. Video nadzor
  20. Sedam važnih razgovora koje morate obaviti prije braka
  21. Dadilja u vašem domu
  22. To je moj grad
  23. Betonske kanalice HAURATON
  24. Svjetlana
  25. Jesu li za seks potrebne emocije, muškarci ili vibrator?
  26. Smijte se, sebi se smijete
  27. Ljude je potrebno ne samo slušati već ih i čuti!
  28. Sumatra – vremeplovna lađa
  29. Sex
  30. Branislav Nušić, Ožalošćena porodica (NP Sarajevo)
  31. Naličje i naslijeđe porodičnog života
  32. Smisao postojanosti
  33. Politika privatnosti – Httpool Online Advertising
  34. Mirisni tragovi jeseni
  35. Žene u kockarnici – Samo kuću čuvaj!
  36. Strah i bijeda Trećeg rajha (SARTR)
  37. Zašto žene padaju na loše dečke?
  38. Uspješna mama i eko projekat
  39. Mrzimljupci
  40. Održan 8. memorijalni odbojkaški turnir “Bihać 2011”
  41. Šok na Bilinom polju: Ibišević dvaput propustio matirati Portugal
  42. BiH teško poražena u Lisabonu: Portugal ubjedljivom pobjedom odlazi na EURO 2012
  43. Parker i Batum odveli Francusku u finale
  44. Should I stay or should I go?
  45. Pobjednici 34. Kazališnih igara u Jajcu
  46. Razbijač Ralf – Wreck it Ralph
  47. Teferič koji ne prestaje
  48. Alex Cross
  49. Skyfall
  50. U Zvorniku ja sam ostavio svoje srce
  51. (Klinička) Smrt jednog konFLJutera
  52. Httpool Online Advertising
  53. DVB-s očima ovisnika
  54. The Chosen One
  55. City break: Amsterdam
  56. Legenda o padu Troje
  57. Sjeverna Baskija
  58. Bacajà: mjesto gdje je komedija dell’arte ponovo oživjela!
  59. Gdje provesti najluđu noć? – U Istanbul uz trbušne plesačice
  60. Bellagio- omiljena destinacija visoke aristokracije
  61. Naš BOT na naličju mjesta
  62. Ljepota dolazi iz frižidera!
  63. Mini vodič kroz svijet vjenčanica
  64. Kako da vaš komp posluži u prehrambene svrhe
  65. Dragan Marinković Maca: Nisam glup čovjek
  66. Zelenooka romantičarka
  67. Almir Kurt: Sin je najbolji saradnik na svijetu!
  68. Halali nam Zuko!
  69. Sarajevo, Mevlid, Amerika, Sarajevo
  70. Razgovor trojice
  71. Prosjak i gospodin
  72. Kids Land mame i njihove djevojčice
  73. Kokuz
  74. Glas Naroda
  75. Istina
  76. Tužilaštvo BiH : INSTITUCIJA KOJE VIŠE NEMA !
  77. Između osobnog, lokalnog i globalnog
  78. Čudna jada od betonskog grada
  79. Homo homini lupus est ili kratka crtica o nama
  80. Pravda za očeve
  81. Žene zbog predrasuda manjina među inženjerima
  82. Parkovi – pluća demokratije
  83. Grad ili opština, pitanje je sad
  84. Muzika i umjetnost kao refleksija politike
  85. DOPLER: pomak ka prirodi!
  86. Rusi dolaze: Donose li dobre namjere?

Predstava „Divlje meso“ Narodnog pozorišta Sarajevo odigrana je petog festivalskog dana Pozorišnih/Kazališnih igara u Jajcu. Radi se o inscenaciji drame Gorana Stefanovskog koja je napisana 1979. godine. Autori predstave odlučili su se da svojim intervencijama promijene dramski tekst, jer su, kako se čini, osjetili potrebu aktualiziranja drame, želeći gledatelju, valjda, približiti i omogućiti veće prepoznavanje teme i predstavljenih situacija i događaja. Tu se, nažalost, čini da nisu imali povjerenja u ono što je teatru imanentno, a to je, upravo, aktuelnost – teatar je uvijek ovdje i sada. Teatar je, ako se tako može reći, na aktuelnost osuđen. To implicira još jedan problem, i opet se radi o nepovjerenju, ovaj put u univerzalnost umjetničkog djela. Umjetničko djelo živi od svoje dimenzije koja prevazilazi vremenska i prostorna ograničenja. Sumnjati u sposobnost razumijevanja umjetničkog djela ako se njegov sadržaj doslovno ne prebaci u vrijeme, u ovom slučaju konkretnu 2015. godinu u kojoj živi publika, znači, sumnjati u umjetnost i njenu univerzalnost. Zbog svega ovoga čini mi se najvažnijim govoriti upravo o odnosu dramskog teksta i predstave Dine Mustafića.

Praviti intervencije u dramskom tekstu je legitimno, ali je to i vrlo odgovoran i nezahvalan posao. Ukoliko se i u najmanjoj mjeri pokaže nedosljednost u bilo kojem segmentu adaptiranja teksta, javlja se opasnost da se cijela dramska struktura uruši. Goran Stefanovski radnju smješta pred sami početak Drugog Svjetskog rata, u Skoplje. U ovoj inscenaciji dobijemo informaciju da se radi o 2015. godini, ali nemamo nikakvu informaciju gdje. Možemo samo nagađati. Ako se radilo o želji da se na taj način kaže da se to događa tu kod nas, kod svih nas (ako pristanemo na to da smo mi nekakvi Balkanci), onda je to opet podcjenjivanje mogućnosti publike da razumije i nekog drugog (naprimjer komšiju) osim sebe samoga.

Sada je važno reći šta je ono što se naziva „divlje meso“. Kako čujemo i u predstavi (i čitamo u drami), to je bapska priča: ako čovjeku zapadne dlaka u grlu, oko nje počne rasti divlje meso koje na kraju čovjeka i uguši. Budući da u pravom umjetničkom djelu ništa nije slučajno, a naročito ne naziv, jasno je da se divlje meso, u svim mogućim prenesenim značenjima koja se mogu izvući iz drame, funkcionira kao simbolički centar komada. Porodica Andrejević ima svoje muke koje ih guše kao ovo divlje meso, roditelji su odustali, bez nade u mogućnost bilo čega dobrog, slute zlo. Sinovi, iako različiti, svaki ima svoje divlje meso. I evo, naprimjer, kako se ova predstava odnosi prema drami i njenom simboličkom centru. Najstariji sin, Simon, u drami umire gušeći se, on umire od unutrašnjeg pritiska, Simon ne može da podnese svoj život i doslovno se njime guši. Vjerujem da će dovoljno reći o tome kako se prema drami odnosi predstava to što Simon na sceni umire nakon pucnja pištolja. Smrt koja je posljedica unutarnjeg slamanja čovjeka, doslovno pucanje duše, zamijenjena je potpuno vanjskim, mehaničkim sredstvom – zamijenjena je metkom. Ovakve promjene nam, nažalost, govore da autori predstave koji su odlučili da ovako rješavaju stvari ne vjeruju da je moguće da se teatar shvati iznutra, da smrt dramskog lika koja nije izazvana mehaničkom povredom može biti jasna. Da li je potrebno reći koliko je komad izgubio samo ovom intervencijom? Nažalost, ona nije jedina, ali je sasvim dovoljna da ukaže na glavni problem predstave – loše čitanje dramskog teksta.

Kad smo već spomenuli pištolj, treba reći i da je korištenje pištolja kao rekvizita još jedna od nedosljednosti ove predstave. Ako se odustalo od naturalističkog poimanja rekvizita i scene, ako se, želim reći, odustalo od buketa cvijeća za majku Andrejevića, zašto se nije odustalo i od gasnog pištolja (inače vrlo dragog rekvizita sarajevskih teatara)? Valjda se publika morala pogoditi nečim. Barem pištoljem.

Na kraju, mora se reći da su svi bolji momenti ove predstave zasluga isključivo nekoliko vrhunskih glumaca koji su i u ovako intervencijama oslabljenom dramskom tekstu uspjeli pronaći mogućnost da naprave uvjerljivim svoje likove. To se prije svega odnosi na lik Klausa (Zijah Sokolović), lik Dimitrija (Josip Pejaković) i Marije (Vesna Mašić).

Podijeli:

TAGS

TAGS